יום רביעי, 13 באפריל 2016

עולים לרגל - כיבוד קל ודברי תורה בכניסה להר הבית

מעבדות לחרות || מחורבן לבניין

מדי חג פוקדים מאות יהודים את הר הבית  השנה צפוי להשבר שיא חדש  משטרת ישראל עושה מאמץ לאפשר עליית כל יהודי להר הבית  תנועות המקדש יעשו מאמץ להנעים את ההמתנה  שיתוף פעולה פורה עם המשטרה, לצד מאבק בהנחיות המפלות של הממשלה

↓ שלוש פעמים בשנה יראה כל זכורך את פני ה' א-להיך במקום אשר יבחר 

בשלושת הרגלים פוקדים את הר הבית מאות עולי רגל. בשנים האחרונות נתקלו עולי הרגל בתורים ארוכים וסגירות חוזרות ונשנות של הר הבית בגלל התפרעויות של מוסלמים. הדבר לא הרתיע את עולי הרגל, אולם יצר אוירה עכורה.


הפעם זה יהיה שונה

בחג הקרב ובא צפויים לחול כמה שינויים, אשר החלו לתת את אותותיהם בחודשים האחרונים. משטרת ישראל חדלה לגמרי מצהפעלת נוהל סגירת הר הבית בעקבות התפרעויות. המשטרה הצליחה להרחיק מהר הבית גורמים עוינים שהתסיסו את האוירה. כאשר בכל זאת מנסים גורמים עוינים להרים את ראשם, המשטרה מטפלת באירוע באופן מיידי מבלי למנוע כניסת יהודים להר הבית.

משטרת ישראל, בראשות ממ"ר דוד נצ"מ דורון תורג'מן מקיימת קשר עם כמה שראשי קבוצות העולים להר הבית. מפקדי המשטרה מטים אוזן לתלונות העולים ולהצעותיהם, גם אם לא מקבלת את דעתם. ראש הממשלה, השר לבטחון פנים ומפקדי המשטרה הבטיחו שכל יהודי יוכל לעלות להר הבית.

לפעילי הר הבית יש ביקורת רבה על המדיניות המפלה של הממשלה כלפי יהודים בהר הבית, אולם את חיצי הביקורת הם מפנים לקובעי המדיניות - ראש הממשלה והשר לבטחון פנים ולא למופקדים עליה בשטח - משטרת ישראל. למשטרה מופנת ביקורת נקודתית הקשורה להתנהלות שוטריה בשטח.

לכן, נרתמו פעילי הר הבית ליצירת קשרי עבודה עם מפקדי המשטרה מצד אחד ולפעילויות שונות מהצד השני, פעולות שמטרתן להקל ככל הניתן על עולי הרגל בהמתנה לעליה להר הבית. 

השנה מקוים פעילי המקדש, יוכל כל יהודי שיגיע לעמדת הבידוק, לדעת בדיוק מתי יגיע תורו, כך שלא ייאלץ להמתין עם משפחתו שעות ללא וודאות. בזמן ההמתנה תוכל המשפחה להתארגן, להתפלל, לבקר במכון המקדש, לסייר ברובע היהודי, או לערוך תצפית מקדימה על הר הבית ממצפה שובו בנים, לאכול ולשתות ולחזור לעמדת הבידוק רבע לפני הזמן שנקבע לעלייתם להר הבית.

לאלו שיעדיפו להמתין סמוך לעמדת הבידוק, יציעו תנועות המקדש שיעורי תורה מעניינים וכיבוד קל. כמו כן תצרף תנועת 'כפות המנעול' מדריך מקצועי לכל קבוצת עולים להר הבית, אשר ידריך וילמד את העולים על המקום והזמן.


עולים רבים מהרגיל

לאור ההתעוררות שחלה לאחרונה בציבור, לאור השינויים שצוינו ולאור הרצון לחזק את האחיזה היהודית בהר הבית וכמובן לרגל חול המועד הארוך (ימים א-ה), צפויים השנה לעלות יותר יהודים מהרגיל להר הבית.

בתנועות המקדש מאמינים שמספר גדול של עולים להר, יביא בהכרח לשינוי מדיניות הממשלה למקום וכי לא ירחק היום, בו נוכל לחגוג את שלוש פעמי רגלינו כמצווה עלינו בתורה.

להלכות טהרה ומורא מקדש ולשעות פתיחת ההר ליהודים לחץ כאן >>


3 תגובות:

  1. אוי אתם מדברים על חול המועד, זה נשמע שאתם מאמינים שגם השנה (מוצאי שביעית) לא נקריב את קרבן פסח

    השבמחק
    תשובות
    1. א. מה הקשר? הקרבת הפסח לא פוטרת מעליה לרגל ברגל עצמו.
      ב. דוקא מי שמתכוון ברצינות להקרבת הפסח, מודע להכנות המקדימות שיש לעשות. זה לא עניין של כמה דקות.

      מחק
  2. א. עליה להר הבית איננה עלייה לרגל אלא רק עלייה לעזרה ודורשת הבאת קרבן
    ב. איפה בכתבה מופיע מה הם ההכנות המקדימות?

    השבמחק