יום חמישי, 5 במאי 2016

תפנית חיובית? דברי ראש הממשלה ביד ושם

נקודת ציון חיובית? || ימים יגידו

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בעצרת המרכזית ביד ושם להר הבית  נתניהו גינה את הניסיון להכחיש את הקשר של עם ישראל להר הבית - הר המוריה  פעילי מקדש רבים מקווים שהדברים מציינים שינוי במדיניות נתניהו בהר הבית.

↓ ניסיון להבין את דברי נתניהו

דבריו המפתיעים של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בעצרת מעוררים עניין בקרב פעילי הר הבית ודורשים התייחסות.

לפעילי הר הבית יש טענות קשות על התנהלות ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו בהר הבית. בלהט האירועים היו אף שערכו השוואות בין מדיניות ההפרדה והאפליה של יהודים בהר הבית לאירועים אפלים בהיסטוריה היהודית.

דוקא ביום זה - יום הזיכרון לשואה והגבורה, ראוי לומר דברים ברורים. המדיניות, אמנם מפלה וגזענית, אך אינה נובעת ממניעים זהים למה שהתרחש בהיסטוריה. ממשלת ישראל מועלת בתפקידה, אך אינה נלחמת בעם ישראל, אין לה כוונות זדון. ממשלת ישראל פשוט חוששת להגשים את היעוד, את משאלת הדורות של עם ישראל.

ממשלות ישראל לדורותיהן, מתוך חולשה וחוסר ביטחון עצמי, נכנעו לאויב שמניעיו זהים למניעי עוכרי ישראל בכל הדורות ואשר שיתף פעולה ביודעין עם הצורר הנאצי והיה שותף להשקפתו ואף למעשיו. אולם ברור שאסור לטפול על יהודים מניעים זרים ועוינים.

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, אשר הביע בעבר תמיכה פומבית בתפילת יהודים בהר הבית (הכנסו לקישור >>), מכיר את ההיסטוריה היהודית ואינו מתנכר לה. נראה שנתניהו נכנע לתכתיבים ואיומים חיצוניים ופנימיים, מתוך מחשבה שהר הבית עדין לא מעסיק יהודים רבים מספיק בארץ.

לאחרונה מרגישים חלק מפעילי המקדש, שדברים בדרגים הבכירים ביותר החלו להשתנות, לפחות בתודעה. יעידו על כך: ההוצאה אל מחוץ לחוק של פעילי התנועה האיסלאמית בהר הבית, ההמנעות המוחלטת של סגירת הר הבית ליהודים בעקבות התפרעויות מוסלמיות, הקשרים המתהדקים של משטרת הר הבית עם ראשי העולים ועוד.

הנה חלק מתוך דברי ראש הממשלה נתניהו בעצרת הפתיחה לאירועי יום הזיכרון לשואה והגבורה ביד ושם:
"רק לפני שבועיים קבע ארגון אונסק"ו של האו"ם, צריך לשמוע זאת כדי להאמין שהדברים האלה נאמרו, ארגון אונסק"ו של האו"ם קבע שלהר הבית, הר המוריה, אין שום קשר לעם היהודי. שימו לב למה שקורה כאן, ארגון עולמי שמופקד על שימור ההיסטוריה, משכתב כלאחר יד עובדת יסוד בהיסטוריה האנושית. זוהי בורות מרצון, וחמור מכך, זו התמכרות לשקר והפצתו ברחבי העולם עד שיתקבל כעובדה.
"בדיוק כך נהגו שונאי ישראל לדורותיהם. היום הם מעלימים את שורש הסכסוך בינינו לבין הפלסטינים, הסירוב להכיר במדינת ישראל בגבולות כלשהם. הם מצדיקים את האלימות הנוראה ביותר נגדנו, הם מאשימים אותנו בפיגוע הטרור בפאריס, הופכים את הקורבן לתוקפן ואת התוקפן לקורבן."
נכון, דברי הבלע של אונסק"ו לא צמחו בחלל ריק. עם ישראל לא נוהג בהר הבית כפי שהיה מצופה מעם הטוען לבעלות וקשר עמוק למקום. ממשלת ישראל מתנכרת ליעודה ההיסטורי ובמקום להחיל את ריבונותה במקום, היא מתהגת כנשוכת נחש. יהודים לא מורשים להכנס להר הבית ככל האדם והם עלולים להעצר רק בגלל מלמול שפתיים או תפילה חרישית.

ברור שראש הממשלה לא מסוגל למלא את כל ציפיותינו ממנו ביום אחד. נשאלת השאלה: האם התבטאותו האחרונה מציינת כיוון חדש? ימים יגידו...

נסיים בציטוט מתוך דברי הסיום של ראש הממשלה נתניהו בעצרת:
"הנביא ישעיהו הבטיח לתת לאבלי ציון פאר תחת אפר, והרי זוהי תמצית תקומתנו - פאר תחת אפר. ישראל הפורחת מבטאת יותר מכל את ניצחון האור על החושך, החיים על המוות, האמת על השקר."
וכדי להשלים את היריעה הנה הפסוקים שציטט ראש הממשלה במלואם (ישעיהו ס"א):
לִקְרֹא שְׁנַת-רָצוֹן לַה' וְיוֹם נָקָם לֵאלֹהֵינוּ לְנַחֵם כָּל-אֲבֵלִים. לָשׂוּם לַאֲבֵלֵי צִיּוֹן לָתֵת לָהֶם פְּאֵר תַּחַת אֵפֶר שֶׁמֶן שָׂשׂוֹן תַּחַת אֵבֶל מַעֲטֵה תְהִלָּה תַּחַת רוּחַ כֵּהָה וְקֹרָא לָהֶם אֵילֵי הַצֶּדֶק מַטַּע ה' לְהִתְפָּאֵר. וּבָנוּ חָרְבוֹת עוֹלָם שֹׁמְמוֹת רִאשֹׁנִים יְקוֹמֵמוּ וְחִדְּשׁוּ עָרֵי חֹרֶב שֹׁמְמוֹת דּוֹר וָדוֹר.

2 תגובות:

  1. המדינה היא לא מדינה יהודית היא אלמנטרי כת השטן עובדי עבודה זרה !
    אז אל תצפו מהמדינה לכלום הם חבורת כהני דת של דת השטן !

    השבמחק
  2. זוהי פרשנות אופטימית מדי של פעילי הר הבית ותיקים שהם למודי סבל רב ומשוועים כל כך לשינוי (ובצדק), עד כי הם מוכנים להעניק פרשנות זוהרת מדי לרטוריקה שלא מגובה בעצם באופן הולם בשטח.

    השבמחק