יום חמישי, 23 ביוני 2016

צפו: רבה של עפולה עלה לראשונה להר הבית

לא סתם עוד יום רביעי || עשרות עולים להר הבית

אתמול היו בהר הבית יותר יהודים מאשר ביום רביעי רגיל  עשרות יהודים מכל הארץ עלו להר הבית  הבולט מבין העולים היה רבה של עפולה הרב דוד שמואל שליט"א  הרב עלה בראש קבוצת יהודים מעפולה  הרב אהרל'ה הראל שעלה בראש הקבוצה הראשונה, הוצא מההר בגלל פסוק ששילב בהדרכה (ר' צפו: ביזיון! הרב גורש מהר הבית באמצע הדרכה >>)  בין העולים, חתן בר מצוה שביקש להתחיל את חייו הבוגרים בהר הבית

↓ עשרות יהודים פשוטים ותלמידי חכמים בהר הבית

מאז ייסד יצחק אימס הי"ד את העליה השבועית להר הבית ביום רביעי, ידוע יום זה כיום פעיל במיוחד בהר הבית. חבריו של יצחק ממשיכים לעלות להר הבית מדי יום רביעי בשעה 7:30. אתמול הופתעו חברי הקבוצה מהעומס הרב ומההרכב המיוחד של העולים בטהרה להר הבית.

עשרות יהודים היום להר הבית, חלקם הגיעו זמן רב לפני פתיחת ההר ליהודים וחלקם בסמוך לפתיחתו. בין היהודים הרבים היה חתן בר מצווה, שבחר לציין עם הוריו את היום המיוחד אל מול פני ה'.

הרב אהרל'ה הראל גורש מההר לאחר שאמר את הפסוק "כי מציון תצא תורה" כחלק מהדרכתו. חברי הקבוצה מחו נמרצות בפי הקצין על מעצרו, אך החליטו שלא להעניק פרס לאויבי ישראל והמשיכו את הביקור בחצרות הד ללא הרב.

הרב אוריאל אליהו, ראש הכולל בעינב הגיע לכניסה להר הבית לאחר כל ההכנות וגילה כי הוא מורחק. נזכיר כי בחג חנוכה האחרון הרב נעצר לאחר שאמר את צמד המילים "עלינו לשבח", לאחר מכן הוא זומן לשימוע ונדרש לחתום על המסמך. מאחר ולא הסכים לחתום על המסמך ללא הסתייגות, נמנעה עלייתו של הרב להר הבית.

נזכיר, כי בימים אלו מתנהל דיון בבג"ץ בעתירתו של פרופ' הלל ויס באשר לחוקיותה של דרישת המשטרה לחתימה על מסמך ההתחייבות ולעריכת שימוע לחלק מעולי הר הבית.



לפנות בוקר יצאה קבוצה מעפולה שבצפון בהסעה מאורגנת להר הבית. בראש הקבוצה עמד הרב שמואל דוד, רב העיר. רב העיר העביר בשבוע האחרון שיעור הכנה לקראת העלייה המיוחלת להר הבית. הבוקר, לאחר ההכנות הגיעה הקבוצה להר הבית. הרב, שעלה בפעם הראשונה בחייו להר, התרגש מאוד וקרע את חולצתו ביציאה מההר, לאבל על חורבן המקדש.

בעלייתו הבוקר, הצטרף הרב למאות הרבנים שעולים ופוקדים את הר הבית. בקבוצה עם הרב היה יהודי שעלה לכבוד יום הולדתו ה- 30.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה