יום שלישי, 26 ביולי 2016

מנער ועד זקן: עליה מוגברת להר הבית בימי החורבן

עולים להר הבית בימי בין המיצרים || רבנים, בני ישיבות ילדים ונוער


הרב משה דוד טנדלר מחשובי רבני אמריקה וחתנו של הרב משה פיינשטיין, עלה היום להר הבית לרגל ביקורו בארץ  בין העולים היום: הרב חברון שילה  חבר הכנסת לשעבר ד"ר מיכאל בן ארי  תלמידי ישיבה רבים שעלו להר הבית לרגל גיוסם הקרוב לצה"ל  עשרות ילדים שעלו להר הבית עם אימותיהם לרגל החופש בימי בין המצרים.


↓ עולים כדי לבנות במקום לבכות


הרב משה דוד טנדלר עלה היום להר הבית במיוחד עם הגיעו לבקר בארץ לרגל ימי בין המצרים. הרב עלה בליוויית תלמידים. 

בעת שחלף ליד אחד העצים שנטעו במקום המוסלמים בניגוד להלכה, גדע הרב ענף מהעץ, בהסבירו שיש בכל תלישה כזו משום קיום מצווה מהתורה שלא לייער את המקום הקדוש. הגויים מעוניינים להמשיך את הקללה ש"ציון שדה תחרש והר הבית לבמות יער", אולם עם ישראל חוזר למקום קדשו לבנותו במהר בימינו.

ראש הישיבה התיכונית בעתניאל הרב חברון שילה עלה גם הוא היום להר הבית. הרב שילה לימד והדריך בהר קבוצות של תלמידי ישיבות שעלו היום במיוחד לרגל גיוסם לצה"ל השבוע. 

המשטרה הפרידה בין הקבוצות בהר הבית, ולא איפשרה לקבוצות הילדים לעלות להר כל זמן שתלמידי הישיבות שהו במקום. בעקבות כך נאלצו הילדים להמתין כשעתיים לכניסתם להר הבית.

הרבנית רחל סלע שהדריכה את קבוצת הילדים והאמהות בהר הבית הסבירה כי לעילוי נשמתה של הלל יפה אריאל הי"ד התארגנה תנועת "נשים למען המקדש" לקיים לזכרה עליות משפחתיות להר הבית בכל יום שלישי של שבועות החופש. "על כל פרח שאוייבינו יגדעו, נצמיח מחדש עשרות אחרות" אמרה הרבנית סלע.

גם ד"ר מיכאל בן ארי הח"כ לשעבר עלה היום להר הבית עם ילדיו. בן ארי שהתרגש ממראה הילדים הרבים, מגיל עשרה חודשים ועד גיל חמש עשרה, אמר כי עם ישראל הולך ושב למקדש, שיבנה במהרה בימינו ועל ידינו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה