יום ראשון, 3 ביולי 2016

הסעת מוסלמים חינם להר הבית - דרעי נגד דרעי

ידע או לא ידע? || האם זו שאלה?

בתחילת השבוע: שר הפנים הודיע על הסעות חינם למוסלמים להר הבית  בסוף השבוע: שר הפנים הורה לערוך שימוע למארגן ההסעות במשרדו על ארגון ההסעות ללא ידיעתו  מי צודק - דרעי או דרעי?


↓ נזיפה בש"ג?

בשבוע שעבר פרסמנו על הסעות חינם למוסלמים להר הבית במימון ממשלתי מלא ביוזמת שר הפנים אריה דרעי (ר' כתבה: דרעי: נסיעות חינם למוסלמים להר הבית מכספי מדינה >>). הדברים נודעו בעקבות הודעת השר עצמו, כשהשתתף בסעודת איפטר (שבירת צום הרמדאן) במבנה לא חוקי בערערה.

הדברים עוררו סערה גדולה. רבים העלו תמיה לנוכח התנגדות השר לעליית יהודים להר הבית באמתלה הלכתית, מצד אחד והתעלמות מוחלטת מההלכה החייבת יהודי למנוע כניסת גויים למקום המקדש בימינו (ר' מאמר: פסק הלכה חדש: ליהודים אסור – לערבים מותר >>).

בעקבות הפרסומים ובעקבות הלחץ הציבורי הודיע משרד הפנים ששר הפנים אריה דרעי, הורה למנכ"לית משרד הפנים אורנה אוזמן בכור, לזמן את מנהל אגף עדות, יעקב סלמה, לשימוע בעקבות החלטתו העצמאית לממן על חשבון משרד הפנים אוטובוסים לערביי ישראל להר הבית.

בלשכת השר מספרים כי: "הדבר נעשה בלי ליידע את שר הפנים דרעי שהחליט לעצור מיידית את היוזמה והורה כאמור לזמן את סלמה לשימוע"

השר דרעי אמר: "לא סביר שהחלטה כזאת תעשה ללא התייעצות ודיווח וראשי המשרד ישמעו עליה בתקשורת. זה חמור מאד ולכן הוריתי לזמן את מנהל האגף לשימוע".

השאלה, כיצד ידע דרעי להתגאות בפני קהל ערבי בערערה על הסעות חינם להר הבית במימון משרדו, בשעה שכלל לא ידע עליהן, תשאר פתוחה. 

2 תגובות:

  1. מהדיווח ברשת ב שכלל הקלטה מדבריו באירוע סיום הצום הובן שהוא היה בעד "קרוב לבבות" אך לא הובן שהוא ידע על התוכנית הנ"ל. ורציתי לשאול אם יש הקלטה בה הוא מדבר על תוכנית זו בעדה. תודה רבה.

    חבר'ה מישיבת בית אל שפעלו למניעת ההסעות בעיקבות הדיווחים. תודה רבה וישר כח.

    השבמחק
  2. אין לי הקלטה, אנסה בל"נ להשיג.
    המקור היחיד שכותב בפירוש הוא אתר הקול היהודי:
    "שר הפנים אריה דרעי החליט כי משרדו יממן הסעות חינמיות לערבים מרחבי הארץ למקום המקדש, הר הבית, לרגל הרמדאן, כך דווח ברשת ב'. שלשום (שני) הוסעו מאות ערבים לירושלים ובמשרד הפנים אומרים כי השירות יינתן לערבים בכל חודש."
    קישור: http://www.hakolhayehudi.co.il/news/%D7%91%D7%9E%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%A9%D7%A8%D7%93-%D7%94%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%A1%D7%A2%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%94%D7%A8-%D7%94%D7%91%D7%99%D7%AA-6699

    השבמחק