יום ראשון, 10 ביולי 2016

שהחיינו: יהודים חזרו היום להר הבית

היהודים חוזרים להר הבית || ההפקרות נמשכת

הר הבית נפתח היום שוב לכניסת יהודים • ההר היה סגור ליהודים ותיירים במשך כמעט שבועיים  • העולים למדו בהר לע"נ הלל-יפה הי"ד • שכירי הוואקף הקיפו את העולים • המשטרה צילמה • המוסלמים צעקו אללה אכבר


↓ חזרה לאחר שבועיים של נתק כפוי

לפני שבועיים התבצרו במסגד אל אקצה שעל הר הבית קבוצת רעולי פנים מוסלמים. 

המתפרעים שזכו לסיוע של ההמון המוסלמי במקום ושל שכירי הוואקף, לנו בלילות בתוך המסגד ובבקרים יצאו להכות ביהודים ליידות אבנים ואף ירו זיקוקים בכוחות הביטחון בהר הבית. 

המתפרעים ביקשו למנוע כניסת יהודים למקום הקדוש ובעקבות ההתפרעויות הורה רוה"מ בנימין נתניהו למלא את מבוקשתם ולסגור את הר הבית בפני יהודים עד לסיום חודש הראמדאן.

יהודים רבים ניצלו את פתיחת הר הבית מחדש כדי לעלות למקום בקדושה וטהרה לאחר טבילה במקווה או בים. 

בין העולים היום היו גם רבים מידידי משפחת אריאל שכניסתם להר נמנעה בתחילת השבוע שעבר. ביום שלישי תתקיים עליית התנחומים המרכזית למשפחה יחד עם הוריה של הלל יפה הי"ד.

ב"שער המזרח" למדו העולים פרק הלכה לעילוי נשמתה של של הלל יפה הי"ד. אברהם בלוך שקרא את ההלכה הסביר כי בחר בהלכה מהלכות "ברכות" בעקבות מנהגה של הלל יפה ונשים למען המקדש לברך בהר הבית את שבעת הברכות 'מג"ע א"ש', זאת עד להחמרת הנהלים נגד היהודים בהר הבית.

בעיצומה של קריאת ההלכה הזדעק אחד השוטרים כאשר בלוך קרא את נוסח הברכה כפי שהיא מופיעה בהלכה. השוטר חשש שהיהודים "מגניבים" בכך תפילה במקום הקדוש. (קישור לצפיה).

גם גילעד הדרי הצלם שצילם את התמונה המפורסמת של משפחת אריאל בהר הבית עלה הבוקר להר הבית. הדרי שידר משם שידור חי ומלא שזכה למאות צופים. הדרי אף התכתב והשיב תוך כדי השידור לשאלות הצופים. 

למרות פסיקת בית המשפט האוסרת צעקות "אללה אכבר" נגד יהודים בהר הבית, המשיכו היום מספר מוסלמים להתגודד בהר הבית ולצעוק את המנטרה הזו לעבר יהודים. העולים להר הבית מקווים שהמשטרה תעצור כל מסית ומטיל אימה בהר נגד יהודים. גם שכירי הוואקף המשיכו היום להקיף את היהודים בהר הבית למרות ששיתפו פעולה עם המתפרעים רעולי הפנים. המשטרה בחרה לצלם דווקא את היהודים, כנראה מתוך כוונה לתפוס איזו תפילה של יהודי במקום הקדוש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה