יום ראשון, 10 ביולי 2016

הצעת החלטה באונסק"ו: לישראל אין זיקה להר הבית

בלי נוכחות אין זיקה || כך מבין האויב את יחס היהודים להר הבית

ניסיון פלסטיני-ירדני להעביר באונסק"ו עוד החלטה אנטישמית • טיוטת ההצעה מאשימה בין היתר את ישראל בפגיעה באתרים "קדושים לאיסלאם" • במסמך נאמר כי יש להחזיר את האתרים ל"סטטוס קוו ההיסטורי" - מונח שמשמעותו חזרה למצב שלפני מלחמת ששת הימים • משרד החוץ: "ירושלים היא בירתו הנצחית של עם ישראל, ושלו בלבד" • תנועות המקדש: את זיקתנו להר הבית נוכיח ברגליים • נוכחות יהודית מוגברת בהר הבית ביום שלישי הקרוב מקבלת משמעות נוספת


↓ להוכיח את הזיקה להר הבית

הרש"פ והממלכה ההשאמית מנסות יחד להביא פעם נוספת לדיון באו"ם את זיקת העם היהודי להר הבית שוב. בטיוטת ההחלטה שהגישו הפלסטינים והירדנים נאמר בין השאר, כי יש להחזיר את הר הבית ואת מסגד אל אקצה ל"סטטוס קוו ההיסטורי" - מונח חדש שמשמעותו חזרה למצב שלפני מלחמת ששת הימים. זאת, בניגוד למסמכים קודמים שבהם דובר על הסטטוס קוו שהיה קיים ערב פרוץ האינתיפאדה השנייה.

בהצעת ההחלטה מנסים הפלסטינים שוב למחוק כל נוכחות יהודית מהר הבית, ומתייחסים לכל המתחם כאל אתר מוסלמי קדוש שהכותל המערבי הוא חלק ממנו. באוקטובר 2015 נכשל ניסיון דומה בוועד המנהל של אונסק"ו.

לאורך המסמך ישראל מוזכרת ככוח הכובש בהר הבית וכן נאמר בו שוב ושוב כי ישראל מפרה את האמנות הבינלאומיות, בהן אמנות ז'נבה והאג. על פי הטענה ישראל גורמת נזק למבנים ההיסטוריים בהר, ובכלל זה לשערים, לחלונות ולקרמיקה, ומונעת פרוייקטים של שיקום ותיקון שיוזמים הירדנים. 

לפי גורמים ישראליים, יש בכך ניסיון לבנות מעין כתב אישום נגד ישראל שיוגש בבוא העת לבית-הדין הבינלאומי הפלילי בהאג על פעולותיה בהר הבית. 

טיוטת ההחלטה אמורה לעלות להצבעה בוועדת המורשת העולמית של אונסק"ו - ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם, שבה חברות 21 מדינות, בהן כוויית, לבנון, טורקיה, דרום-קוריאה ועוד. 


משרד החוץ מנסה לסכל

ישראל מפעילה על המדינות החברות בוועדה לחצים כבדים בניסיון למנוע תוצאה דומה להחלטה שהתקבלה באפריל האחרון, אז קבע הוועד המנהל של אונסק"ו כי לישראל אין זיקה דתית להר הבית ולכותל המערבי.

שגריר ישראל באונסק"ו כרמל שאמה-הכהן אמר בתגובה כי "מי שחשב שאחרי הביקורת של ישראל ויהדות העולם, והחרטות כולל של ראשי ממשלות ושרי חוץ מכל העולם, בעקבות ההחלטה הקודמת שהפלסטינים יתעשתו – מבין היום שהוא צריך להתעשת ולהפנים את המציאות המורכבת. ריכזנו מאמץ דיפלומטי אך ההצבעה תהיה חשאית וכללי המשחק ידועים: לפלסטינים יש כמעט רוב אוטומטי".

ממשרד החוץ נמסר כי "המסמך שהוגש לאונסק"ו הוא עוד ניסיון זדוני ושקרי לפגוע בזיקתו של עם ישראל לבירתו. מדובר בטקסט מגמתי מלא שקרים, ואנו תקווה שלא יקבל כל תמיכה ממדינות בנות תרבות. ירושלים היא בירתו הנצחית של עם ישראל, ושלו בלבד".

על בנימין נתניהו להוכיח את הזיקה היהודית להר הבית במעשים ולא רק בדיבורים ריקים מתוכן

תנועות המקדש: התגובה הממשלתית צריכה להיות במעשים

במטה תנועות הר הבית והמקדש לא מופתעים מהיוזמה הערבית החדשה. מהמטה נמסר בתגובה לידיעה: "אל לממשלת ישראל ולעומד בראשה להיות מופתעים מהאמירות המרושעות של אויבינו. 

"ממשלת ישראל נוהגת בהר הבית לא סתם כבאתר מוסלמי, אלא כבמקום הנתון לריבונות מוסלמית, דבר שבא לידי ביטוי בסגירת הר הבית ליהודים בשבועיים האחרונים - סגירה שהתיימה הבוקר. 

"הממשלה מתנכלת באופן קבוע ליהודים בהר הבית, נוהגת בהם בצורה מפלה ודורסנית, עוקבת אחר כל מוצא פיהם, מקשיבה לשיחות חולין שבין יהודים ועוצרת יהודים שתוכן השיחות שלהם כלל פסוק או ציטוט מתפילה.

"הממשלה לא מנעה כניסת מאות אלפי מוסלמים להר הבית ברמדאן, תוך הנפת דגלים ושלטי טרור והשמעת קריאות למלחמה בישראל, אך אינה מאפשרת כניסת חופשית של יהודים להר הבית.

"אם נתניהו מעוניין להוכיח את הזיקה היהודית להר הבית, עליו לאפשר כבר היום גישה חופשית ליהודים להר הבית ותפילה חופשית בהר.

"על ראש הממשלה להענות לבקשתה של רינה, האם השכולה של הלל אריאל הי"ד ולאפשר לה לעלות להר הבית עם משפחתה ועם כל מנחמיהם ביום שלישי הקרוב.

"החלטות ממשלתיות כאלה יוכיחו לעצמנו ולעולם את הזיקה שלנו למקום הקדוש לעם ישראל, אשר גורשנו ממנו בכח לפני אלפיים שנה ומשום מה, אנחנו מסרבים לחזור אליו".


ביום שלישי עולים להר הבית ומוכיחים את הזיקה היהודית למקום הקדוש

במטה המשותף קוראים לציבור להגיע ביום שלישי ב-8:30 להר הבית ולהוכיח לעצמנו ולעולם את הזיקה היהודית למקום הקדוש.

העליה תתקיים בשעה 8:30 משער המוגרבים יחד עם משפחתה האבלה של הלל אריאל הי"ד.

במטה מזכירים כמה מהלכות העליה להר הבית:
לפני העליה להר הבית יש לטבול במקווה טהרה • אין לעלות להר הבית בנעלי עור • ניתן לעלות בנעלי יום כיפור • אין לנהוג במקום בקלות ראש • אין להתקרב לרמה המוגבהת, עליה ניצבת כיפת הסלע • לפרטים על העליה לחץ כאן: לפרטים על העליה לחץ כאן: עולים להר הבית לזכרה של הלל אריאל הי"ד >> • לפרטים הלכתיים לחם כאן >>

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה