יום חמישי, 28 ביולי 2016

הוארך מעצר שכירי וואקף שתקפו בהר הבית

תקפו, היכו, פצעו ושדדו מכשיר נייד || מעצר שני הביריונים הוארך

אירוע חמור בהר הבית: שכירי וואקף היכו קבוצת ארכיאולוגים שסיירה בהר הבית  בית המשפט האריך את מעצרם של שנים מהם  ח"כ גליק דורש להפסיק את השתוללות הוואקף בהר הבית


↓ האם תיפסק ביריונות הוואקף בהר הבית?


בית המשפט האריך לבקשת המשטרה את מעצרם של שנים משכירי הוואקף שהיכו אתמול ארכיאולוגים בהר הבית. שכירי הוואקף גם חטפו אייפון של אחד הארכיאולוגים ומחקו לו את הצילומים. 

ח"כ יהודה גליק קורא למנוע את התנכלויות הוואקף ליהודים בהר הבית, ולהעמיד את השכירים הירדניים הללו על מקומם בתוך המסגד פנימה.

התקרית האלימה של שכירי הוואקף התרחש אתמול בהר הבית. קבוצה של ששה ארכיאולוגים סיירו בהר הבית בהדרכתו של צחי דבירה, מנהל פרוייקט סינון העפר שהושלך מהר הבית.

במהלך ביקורם בהר ניגשו כמה שכירי וואקף אל חברי הקבוצה ודרשו מהם לצאת מההר. משסרבו, החלו להכות אותם באלימות בריונית. 

הארכיאולוג צחי דבירה צילם את האירוע במכשיר הנייד שלו ושכירי הוואקף התנפלו גם עליו, חטפו לו את המכשיר ומחקו בו את כל התצלומים.

במהלך התקיפה נפצע הארכיאולוג יובל מרכוס באורח קל ולא נזקק לטיפול רפואי.

שוטרים שהגיעו למקום כרבע שעה לאחר תחילת האירוע, השיבו את המכשיר הגנוב לארכיאולוג ועצרו שניים משכירי הוואקף. כאמור, אמש החליטה המשטרה להאריך את מעצרם.

שכירי הוואקף נימקו את התנהלותם הבריונית בכך שהיא נועדה לתקוף ארכיאולוגית שהרימה מרצפת ההר זיתים שנשרו מהעצים הנטועים במקום, לדעת רבים בניגוד להלכה. 

ח"כ יהודה גליק, דרש מעל דוכן הכנסת להפסיק את היצמדות הוואקף אל מבקרים בהר הבית. תפקידם לתת שירות למוסלמים בתוך המסגד, ואין לאפשר את שוטטותם ברחבת הר הבית, טען גליק. 

מתחילת השבוע עלו להר הבית מאות יהודים לרגל ימי בין המצרים שהחלו השבוע ויסתיימו בתשעה באב. אתמול עלו להר גם כמאה קציני צבא בכירים הלומדים במכללת פיקוד ומטה - פו"ם של הצבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה