יום רביעי, 27 ביולי 2016

צפו: אנשי וואקף תקפו ארכיאולוגים בהר הבית

שוב ביריונות מוסלמית בהר הבית || נתניהו יטפל כפי שהבטיח?

אנשי הוואקף המוסלמי תקפו ארכיאולוגים בהר הבית  יהודי פצוע קל  שני ביריונים מוסלמים עצורים  האירוע קרה ביום רווי יהודים בהר הבית  ראש הממשלה הבטיח לטפל  תנועות המקדש מצפות שיעמוד בדיבורו


↓ המוסלמים בלחץ ופועלים בבריונות

הבוקר עלתה קבוצה של ששה ארכיאולוגים להר הבית. הקבוצה עלתה באופן חופשי וללא ליווי משטרתי צמוד, דבר שעורר את חמתם של אנשי הוואקף הירדני, שתוגבר לאחרונה בברכת נתניהו.

במהלך ביקורם בהר ניגשו כמה אנשי וואקף אל חברי הקבוצה ודרשו מהם לצאת מהר הבית. משסרבו, החלו הביריונים להכות אותם. הארכיאולוג צחי דבירה צילם את הארוע במכשיר הנייד שלו. בתגובה התנפלו עליו הביריונים, חטפו לו את המכשיר ומחקו בו את כל התמונות והסרטונים.

במהלך התקיפה נפצע הארכיאולוג יובל מרכוס באורח קל ולא נזקק לטיפול רפואי.

שוטרי משטרת ישראל הגיעו למקום רבע שעה לאחר תחילת האירוע, השיבו את המכשיר הגנוב לארכיאולוג ולקחו שניים מהביריונים למעצר בתחנת משטרת הקישלה.

מאוחר יותר טענו בריוני הוואקף שהעילה לתקיפה היתה ארכיאולוגית שהרימה זית שנשר מאחד העצים שנטועים בניגוד להלכה בהר הבית. גם עלייתם של דוברי עברית (כלשונם) בחופשיות כתיירים ולא כיהודים, הרגיזה את הוואקף.

יש לציין שהיום עלו להר הבית יהודים רבים, ביניהם 96 קציני צבא בכירים הלומדים במכללת פיקוד ומטה - פו"ם של הצבא. יש להעריך שהדבר פגע בשלוותם של נציגי ירדן בהר הבית.


מעצר אחד מביריוני הוואקף


נתניהו, עמוד בדבריך

בתשובה לשאלתה ח"כ שולי מועלם, הודיע בשבוע שעבר ראש הממשלה על רצונו לחזק את הוואקף המוסלמי בהר הבית. ראש הממשלה הודיע שמעולם לא שמע על התנכלויות של אנשי הוואקף בהר הבית וכי אם ישמע על כך הוא יפעל להפסיקן.

בתנועות המקדש מביעים תמיהה על המידע השגוי הנמצא לכאורה בידי ראש הממשלה, אך על כל פנים דורשים במטה המשותף ממר נתניהו, לעמוד בהתחייבותו ולטפל בהתנכלויות הוואקף ליהודים בהר הבית וגם לתיירים.

תנועות המקדש מאמינות שהדרך היחידה למנוע התדרדרות בהר הבית, היא הרחקת הוואקף המוסלמי לגמרי מההר הקדוש וניהולו בידי המדינה על בסיס חוקי וריבוני.


ראש הממשלה לא שמע על התנכלויות הוואקף, אם ישמע הוא יטפל (?!)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה