יום ראשון, 3 ביולי 2016

שער סגור, אלימות ומעצר למוקירי זכרה של הלל

חוגגי הרצח בתוך הר הבית || האבלים נשארו בחוץ

עשרות מוקירי זכרה של הלל אריאל הי"ד לא הורשו לעלות להר הבית  ניסיונותיהם לסובב את שערי הר הבית מבחוץ נתקלו בהתנגדות משטרתית קשוחה  צעירה נעצרה לאחר שתלתה את תמונת הנרצחת על שער הר הבית  כך נתניהו נלחם בטרור המוסלמי...


↓ אין כניסה ליהודים

עשרות ממוקירי זכרה של הלל אריאל הי"ד הגיעו היום לשער המוקרבים, כדי לעלות להר הבית והזכיר בו את הנרצחת. העשרות הגיעו בעקבות קריאת המשפחה ובעקבות הודעת המשטרה משבוע שעבר שהר הבית יסגר לשלושה ימים בלבד. 

בדיעבד התברר שהודעת המשטרה על סגירת ההר לשלושה ימים בלבד היתה מטעה ונועדה להמעיט את משמעות המחדל ואת גודל הכניעה לאספסוף המוסלמי המשתולל. בפועל נסגר הר הבית למשך כשבועיים, לפי דרישת חוגגי הרצח.

לאחר שנתקלו בשער סגור ונמנעה כניסתם להר הבית כיהודים, ניסו מוקירי זכרה של הלל אריאל הי"ד לסובב את שערי הר הבית מבחוץ, אלא שגם זאת ניסתה המשטרה לנוע מהם. המשטרה אף עצרה צעירה שתלתה את תמונתה של הלל על שער הר הבית.


↓ אברהם בלוך ניסה לעלות להר הבית ומספר:

ילדה קטנה נרצחה בביתה, במיטתה בעודה ישנה בעקבות כניעה מדינית לטרור בהר הבית.

עולם הפוך ראיתי. לאחר התפרעויות הערבים בהר, הוחלט לסגור את ההר ליהודים, ואילו לערבים להמשיך ולאפשר גישה חופשית.

אנשי הר הבית קבעו החלטה שביום ראשון בבוקר, עולים להר הבית לזכר אותה ילדה שהייתה עולה גם היא כשהייתה בחיים. היו שמועות שמשטרת ישראל הייתה בעד פתיחת ההר, אבל ההודעות הרשמיות שתקו.

היום בבוקר, לאחר שהתברר כי ההר ישאר סגור, הוחלט בין אותם אנשים לעשות לפחות סיבוב מחוץ להר הבית, אבל משטרת ישראל הנאורה מנעה את הגישה בטענה ש"ככה".

ניגשו למנהרה שיוצאת מהכותל לשער שכם, אבל סגרו אותה והציבו עליה יסמניקים לשמירה מחשש שמא אותם יהודים מרושעים ינסו להתפרע.

אבל כל מה שאותם אנשים רצו זה להגיע לפחות לפתח ההר, לא משנה איזה פתח. הם התחלו לעשות סיבובים בעיר העתיקה. הם הולכים, והשוטרים שעוקבים אחריהם באמצעות "מבט 2,000" מציבים להם נקודה אחר נקודה אנשי יס"מ.

בסופו של עניין, אותם אנשים הצליחו בדרך לא דרך להגיע אל הסמטא שמובילה לכותל הקטן לפני אנשי היס"מ. הם קלטו אותם רצים אליהם כאילו הם מחבלים או לפחות אנשי עולם תחתון לפני ביצוע רצח. אז חלק מהם נשארו, וחלק התחילו לרוץ. להגיע אל השער לפחות לשניה.

ושניים הגיעו אל פתח ההר, ונעמדו שם עם דגל ישראל בעוד אנשי היס"מ דוהרים אליהם במהירות. אין מה להרחיב על הפעלת כוח פיזי ללא סיבה, אין מה להרחיב על מה חשבו הערבים כשהיהודים הובלו חזרה אל הכותל.

בדיעבד, לאחר שהגיעו אל רחבת הכותל המערבי, החליט המפקד בשטח שאין מניעה מלהגיע אל הכותל הקטן ואישר זאת לכל הקבוצה, אבל זה לא משנה.

העיקר שההר נשאר סגור ליהודים, פתוח למוסלמים, ושמשטרת ישראל הצליחה "לצוד" את הטרוריסטים הקטנים שהעזו לצעוד ברחובות ירושלים עם דגל ישראל לזכרה של ילדה שנרצחה.


↓ סתימת פיות

צעירה יהודיה עוכבה לחקירה בכניסה להר הבית שעה שתלתה על השער שלט ובו תמונת הלל יפה אריאל הי"ד ולידה הכיתוב 'שימו לב – כניעה לטרור'.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג אותה אומר כי "משטרת ישראל סותמת פיות. המדיניות בהר הבית היא שמביאה להרמת ראש הטרוריסטים ומשטרת ישראל לא מסתפקת בכל אלא מבקשת גם לסתום פיות של מי שמבקר את אותה מדיניות".

3 תגובות:

  1. מעצרה.
    לא.
    נעצרה.
    בכותרת משנה.

    השבמחק
  2. אגב, אם רחבת הכותל "שייכת" לוואקף, על אחת כמה וכמה השערים.

    השבמחק