יום רביעי, 6 ביולי 2016

עזרה ממקור לא צפוי - לא יותר ממאתיים אלף

אתר מוסלמי נענה לאתגר || המסקנה: המספרים מופרכים

בכתבה שהתפרסמה כאן לפני יותר משבועיים הועלו תהיות באשר למספר המוסלמים בהר הבית  • לכתבה המקורית: צפו: המוסלמים התבלבלו בספירה, מי מוכן לעזור? >> • בינתיים המוסלמים העלו את המספרים הדימיוניים מ-200,000 ל-400,000 • העזרה הגיע ממקור מאוד לא צפוי • אתם מוזמנים לקרוא את החישובים המעניינים.


↓ 400,000 מוסלמים? לא מציאותי!

לפני כשבועיים ביקשנו באתר זה את עזרת הציבור (צפו: המוסלמים התבלבלו בספירה, מי מוכן לעזור? >>). המוסלמים טענו שביום שישי השני של הרמדאן הגיעו 200,000 מוסלמים להר הבית. הבאנו סרטון של אל ג'זירה שמתפאר בעליה דרסטית של מוסלמים בהר הבית בשנים האחרונות.

עולי הר הבית לא השתכנעו מהמספרים. כמה חברים צפו בסרטונים שמפיצים המוסלמים ופשוט ספרו ראשים. התוצאות אליהן הגיעו היו נמוכות בהרבה מהמספרים הדימיוניים שהציגו המושלמים.

בימים האחרונים מתפארים המוסלמים במספרי שיא של מוסלמים בהר הבית. הם טוענים שביום שישי האחרון של הרמדאן הגיעו להר הבית לא פחות מ-400,000 מוסלמים, מספר אשר הר הבית לא יכול להכיל בדרך הטבע.


העזרה הגיעה ממקור לא צפוי

להפתעתנו הרבה, אתר חדשות מוסלמי נענה לאתגרוניסה לענות על שאלתנו בכתבה שהוקדשה לנושא, כנראה ללא קשר לכתבה, אבל מי יודע...

לדברי הכתב, אין ספק שהמספרים שמפיצים גורמים מוסלמיים הם מנפחים ומופרזים בעליל. הכתב מציין את ההגבלות הישראליות ("שלטונות הכיבוש", כלשונו) על כמות המוסלמים בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט וקובע שאין אפשרות שתהיה עליה במספר המוסלמים בהר הבית משנה לשנה.

הכתב קובע שהר הבית לא מסוגל להכיל יותר מ-180,000 איש ובשעת הדחק, יש אפשרות ל-200,000 להכנס להר בצפיפות גדולה מאוד.

הכתב מסתמך על חישובי מהנדס בשם פאדי עמירה עבדו, אשר עורך את החישוב הבא:
שטח הר הבית כולל 144 דונם, אם מוסיפים 4 דונם של המסגד הלא חוקי החדש - מרוואני ועוד 2 דונם של שטחים תת קרקעיים, נגיע ל-150 דונם.

משטח זה יש להפחית 60 דונם הכוללים את השערים, דלתות, בית הספר, מוזיאון, מדרגות, תחנת המשטרה, שבילים, וחללים נוספים שלא ניתנים לשימוש, כך שנשארים 90 דונם פנויים לשמוש.

90 דונם הם 90,000 אלף מ"ר (דונם = 1,000 מ"ר), במטר רבוע יכולים יכולים לשהות שני אנשים למשך שמן התפילה, כך שהקיבולת המירבית של שטח הר הבית היא 180,000 בתפוסה מלאה, כולל כל השטחים העיליים והתת קרקעיים.

במקרים קיצוניים, מצטופפים אנשים גם במסדרונות ובמעברים, דבר שעשוי להעלות את קיבולת ההר ל-200,000 איש לכל היותר.

לסיכום, מציין הכתב שכל מספר גבוה יותר אינו הגיוני ובשקר יסודו.

2 תגובות:

  1. כידוע, ישמעאל ידועים על השקרים שלהם..."ובאחרית הימים יתרבה השקר"...

    השבמחק
  2. החישוב לא נכון ולהיפך , הר הבית יכול להכיל עד כחצי מליון איש בצפיפות
    שטחי הטרה בהר הבית הם לא יותר מ-6 דונם
    לכן יש להכפיל 150 דונם שטח עיקרי ועד 3 אנשים למ"ר =x3=450,000

    השבמחק