יום שני, 19 בספטמבר 2016

צפו: תקדים! היהודים בהר הבית, המוסלמים בחוץ

גורמי הטרור מחוץ להר הבית || היהודים בפנים



בעקבות הפיגוע הבוקר בשער הפרחים נמנעה כניסת מוסלמים להר הבית  היהודים עלו להר הבית כרגיל  עולי הר הבית מברכים את משטרת ישראל  ח"כ יהודה גליק התפלל בכניסה להר הבית, סמוך לשער הכותנה  מתפללים לרפואת השוטרת הפצועה

↓ תקדים: יהודים בפנים, מוסלמים בחוץ




הבוקר סמוך לפתיחת הר הבית ליהודים, הסתער מחבל על על שוטרי מג"ב סמוך לשער הפרחים ופצע שניים מהם באורח קשה. בתגובה סגרה המשטרה את שערי הר הבית לכניסת מוסלמים, אך לא פגעה בנוכחות היהודית בהר.

32 יהודים עלו הבוקר להר הבית בזמן שהמוסלמים המתינו מחוץ להר. תלמידי בית הספר המוסלמי גורשו מההר למשך כמה שעות.


ח"כ יהודה גליק בשער הכותנה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על המשך האיסור על עליית חברי כנסת להר הבית. בתגובה הגיע ח"כ לשער הכותנה כדי לשאת תפילה מול מקום המקדש, במקום הקרוב ביותר למקום המקדש, אליו מותרת הכניסה לחברי כנסת.

בניגוד לידיעות, כאילו ניסה ח"כ גליק להכנס להר הבית, הודיע גליק שהוא מתכוונן להשמע להוראות החוק וכי הוא יאבק בגזרה באמצעים חוקיים בלבד. ראוי לציין שנעלי העור שהיו לרגלי גליק יוכיחו שלא התכוון לעלות להר הבית.



תקדים מבורך

עולי הר הבית הביעו הערכה רבה למשטרת ישראל, אשר מנעה את כניסת גורמי הטרור להר הבית, אך למרות המתח הביטחוני וכוחות השיטור הגדולים שהופעלו באזור, לא מנעה ולו לרגע את כניסת היהודים להר הבית - מרחק מאות מטרים ממקום הפיגוע.

העולים עמדו בפני דילמה, מצד אחד הם רצו לשאת תפילה לשלום השוטרים הפצועים ובפרט לשלום השוטרת שמצבה היה קשה מאוד ומצד שני לא רצו להכנס לעימות עם השוטרים. לבסוף רוב העולים נשאו תפילה חרישית מול מקום המקדש לרפואתם ולשלום עם ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה