יום רביעי, 26 באפריל 2017

שופט מחוזי: "מותר לתלות שלט מחאה בהר הבית"

מחאה לגיטימית || מותר לתלות שלט מחאה בכניסה להר הבית

השופט דחה את טענת המשטרה וקבע כי אין כל עבירה בתליית שלט מחאה ביום הזיכרון לשואה ולגבורה בכניסה להר הבית  פעילי 'חוזרים להר' לא יורחקו מהר הבית ולא יחוייבו להפקיד ערבות


↓ פעילי 'חוזרים להר' שוחררו ללא כל תנאי וללא הגבלה

בית המשפט המחוזי קבע היום (רביעי) כי במחאת פעילי חוזרים להר אשר תלו שלט מחאה בכניסה להר הבית ביום השואה אין כל עבירה.

לאור הקביעה ביטל בית המשפט את הערבויות שקבע בשחרורם של הפעילים.

בהחלטתו קבע שופט בית המשפט המחוזי אריה רומנוב כי "מעשי החשודים נעשו במסגרת מחאה לגיטימית, ובהיעדר תשתית לקיומה של עבירה פלילית". לאור זאת הוא קיבל את הערר אשר הגישו הפעילים על מעצרם - והורה על ביטול הערבויות אשר נקבעו לשחרורם בבית משפט השלום.

עו"ד יוסי נדב מארגון חוננו שייצג את העצורים אמר, "לצערי משטרת ישראל שאמורה להיות שומרת הסף של החוק, אינה מכבדת את חופש הביטוי, ומתנהגת באלימות כלפי יהודים שבאים למחות בכניסה להר הבית".

"בקשת המשטרה להרחיק את העוררים מהר הבית נדחתה, וערר שהוגש לבימ"ש המחוזי נדחה אף הוא, והערר שאנו הגשנו התקבל ונקבע כי לא בוצעה כל עבירה פלילית. אני שמח שבימ"ש המחוזי הגן על חופש הביטוי, וקבע שמדובר במחאה לגיטימית, אנו שוקלים להגיש תביעה אזרחית כנגד המשטרה", הוסיף עו"ד נדב.

כזכור, ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, בשעות הבוקר, תלו שלושה פעילי 'חוזרים להר' שלט מחאה על סגירת הכניסה להר הבית ליהודים ביום השואה.

תוך כדי תליית השלט, התנפלו על הפעילים בלשי משטרה ועצרו אותם באלימות. בשלט נכתב, "יום הזיכרון לשואה ולגבורה, הר הבית סגור ליהודים, בדומה למקומות רבים אשר נסגרו ליהודים רק בגלל עצם היותם יהודים במלחמת העולם השנייה. עד מתי יהודים?".

אתמול הובאו השלושה לדיון בבימ"ש השלום בירושלים שם הורה השופט על הטלת ערבויות בלבד ולא על הרחקה ותנאים מגבילים כפי שביקשה המשטרה. ערבויות אלה כאמור, בוטלו היום על ידי בימ"ש המחוזי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה