יום שלישי, 19 בנובמבר 2013

להר הבית בקלות ובמהירות – כתייר או כחילוני

לתום נמאס מהמגבלות על יהודים בהר הבית אז הוא הצטרף לתור של התיירים וגילה איך הכול עובד במהירות וללא עיכובים ובדיקות משפילות.


עמדת הבידוק בכניסה להר הבית.
המיועדת לכניסת לא מוסלמים בלבד!
מוסלמים נכנסים משערים אחרים ללא בידוק!
לתום ניסני, צעיר תושב אחוזת ברק שבעמק יזרעאל, נמאס מהמגבלות המוטלות על יהודים שומרי מצוות במהלך ביקורם בהר הבית והוא החליט להיכנס בדרך הקלה הרבה יותר, פשוט לעמוד בתור של התיירים.
ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם ניסני על הביקור שלמרות הכול הסתיים בעיכוב לחקירה בתחנת המשטרה.
בפתח דבריו מדגיש ניסני את התנגדותו למונח 'מבקר בהר הבית' מונח התואם לטעמו את מי שאינו חש שהוא מצוי בביתו שלו אלא למי שחש במקום זר. לדבריו רק יהודים עושים שימוש במונח הזה.
עבור ניסני לא מדובר בביקור הראשון. לפחות 15 עד 20 ביקורים קדמו ליום אתמול. "בפעמים הקודמות בכל עלייה של קבוצה שכמעט כולם בה, למעט אני, דתיים, יש השפלה, המתנה של שעות, בדיקה קפדנית כולל הפשטה לעיתים והכול כדי לוודא שיהודי לא יתפלל בהר. אמרתי לעצמי שאם הם רוצים לשחק את המשחק אדרבא, אכנס כתייר ורק למעלה אחבוש כיפה".
ניסני הגיע לשער המוגרבים אתמול וחבר לתור של התיירים. הוא מדגיש כי בתור זה עומדים גם יהודים שאינם חובשים כיפה ועבור המשטרה אינם מעוררים "חשש לתפילה" ומשום כך התור שם זורם ביעילות ובמהירות ללא בדיקות מיותרות. "כמה שניות של תור", כלשונו של ניסני "ונכנסים פנימה".
כשהגיע להר עצמו הוציא מכיסו כיפה כפי שהוא נוהג בבתי כנסת ועל אחת כמה וכמה במקום המקודש ביותר לעם היהודי. לדבריו הצעידה במקום עם כיפה לא עוררה כל התנגדות מצידם של המוסלמים שהיו בשטח וחלקם אף בירכו אותו לשלום. עם זאת הסערה החלה רבע שעה מאוחר יותר, כאשר שוטרים זיהו את הכיפה שעל ראשו והחלו נערכים סביבו תוך שיח ביניהם במכשירי הקשר. לדבריו המהומה שחוללו עוררה את המוסלמים שראו בכך הזדמנות נוספת להוריד יהודי ממתחם ההר.
ניסני קובע כי כל אותן חששות מ"פיצוץ" בהר הבית בעקבות נוכחות של יהודי חובש כיפה אינן אלא אגדות ההולכות ומתבררות ככאלה.
אנשי הוואקף דרשו מניסני להסיר את הכיפה ואילו הוא השיב להם כי כפי שהם מכוסי ראש כך גם הוא מעוניין לכסות את ראשו. הם מצידם טענו שהדבר מרגיז ומכעיס אותם והוא השיב 'מכעיס אתכם? תתמודדו'.
עוד הוא מוסיף ומספר כיצד ניסיונות השכנוע של אנשי הוואקף כללו גם איומים ואף מגע פיזי כאשר אחד מהם אחז בידו ומשך אותה.
בסוף הדרך "אחרי שקיימתי את מטרת העלייה, תפילה למען עם ישראל עמד ביציאה שוטר שדרש ממני להוריד את הכיפה או שאני מעוכב לחקירה. אמרתי לו שיעכב. הגענו לתחנת המשטרה אבל תוך שתי דקות הקצין שלו הורה לו לשחרר אותי. אני מעריך שהסיבה היא שלא הייתה להם סיבה לחקירה".
לקראת סוף השיחה עמו נשאל ניסני כיצד מגיבים חבריו שאינם שומרי מצוות לסיוריו במתחם הר הבית. לדבריו רבים מאוד מביעים אהדה ותמיכה אך יש גם כאלה המבטאים אדישות שלטעמו נובעת מבורות שהייתה בעבר גם נחלתו שלו שכן התחושה הקיימת בציבור הישראלי היא שהכותל המערבי הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי ולא הר הבית. להערכתו יותר ויותר צעירים בעלי זיקה למסורת מצטרפים ויצטרפו לגישה זו שאותה הוא מייצג, הגישה המכירה בחשיבות ההר עבור עם ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה