יום שלישי, 19 בנובמבר 2013

החמרה בהתנכלות ליהודים בהר הבית

יהודים שניסו הבוקר להיכנס להר הבית המתינו בכניסה כשעה וחצי. לאחר ההמתנה הארוכה עברו בדיקות פולשניות ועלו להר בליווי צמוד


מאת: אורנית עצר / ערוץ 7

הר הבית - היהודים נרמסים, הערבים חוגגים
להן מותר להסתובב חופשי.
ילדות ערביות יוצאות מבית קדשי הקדשים
המטה המשותף של תנועות המקדש מדווח הבוקר על החמרה ביחס ליהודים בהר הבית. לטענתם החל משעת הפתיחה הבוקר הר הבית היה סגור למעשה לכניסת יהודים. מוסלמים ותיירים זרמו פנימה כל העת.

עוד דיווחו כי השוטר בשער, מוטי גבאי, זעם על היהודים שהמתינו והפצירו בו לאפשר את כניסתם. כל מי שניגש אל השוטר ושאל בנימוס מדוע הכניסה איננה מתאפשרת, כמחוייב על פי חוק, נענה על ידי השוטר בצעקה: "אני לא חייב לספק לכם הסברים".

במטה ארגוני המקדש חוששים שמניעת כניסתם של היהודים להר הבית, קשורה לתמונות שפורסמו הלילה באתרים מוסלמים, המראות גלי אבנים בתוך מסגד אל אקצה, שיועדו ליידוי ביהודים העולים למקום.

מנהל מיזם הליב"ה יהודה גליק שנוכח במקום, מדווח שלאחר שעה וחצי המתנה, החלה המשטרה בבדיקות פולשניות לכל היהודים שביקשו לעלות. "יש הוראות חדשות" הסבירו השוטרים. לאחר מכן התברר שההצקות המכוונות הללו הם רק ההתחלה.

לקבוצה הראשונה המשטרה אפשרה כניסה ל-12 איש בלבד. לאחר סדרת השפלות המתינו להם שוטרים נוספים בכניסה במעלה ההר, והזהירו אותם שוב ושוב "על כל פעולה קטנה תיעצרו".

7 שוטרים נצמדו אל 12 היהודים, ולצידם כעשרה אנשי וואקף שבלשו אחר תנועותיהם ושפתותיהם כדי למנוע מהם להתפלל.

עם כניסתם להר, החלו השוטרים ללחוץ אותם להתקדם במהירות במסלול הליכה ולעזוב את המקום. בתואנה שהמשטרה לא יכולה להכניס יהודים נוספים להר עד שהם ייצאו.

גליק שלא יכול היה לסבול את היחס המזעזע כלפי היהודים בהר, ביקש לעזוב ולצאת, אבל השוטרים מנעו ממנו את היציאה. "אסור ליהודים להסתובב לבד בהר הבית" טענו ואילצו אותו להמתין לשוטרי ליווי, ואנשי וואקף.

גליק מדווח כי מדובר בהחמרה מכוונת ומתנכלת נגד היהודים בהר הבית.


הערת מערכת האתר: חלק גדול מהעולים היהודים להר הבית מגיעים במסגרת פרויקט הליב"ה - הפרויקט לחופש יהודי בהר הבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה