יום חמישי, 16 בפברואר 2012

בית חלומותי-עו"ד יורם שפטל


מאת: ארנון סגל
מתוך "דף הבית" באדיבות מקור ראשון-פורסם בתאריך כ"ג שבט תשע"ב

תקומת ישראל בארצו לאחר 1878 שנות גלות, הינה התופעה הנשגבה והמופלאה ביותר לא רק בתולדותיו של העם היהודי, אלא גם בהיסטוריה כולה. אולם, מופלאה ונשגבה ככל שתהיה, תקומת העם היהודי בארץ ישראל, איננה שלמה, ולא תהיה שלמה גם אם תשתרע ישראל בגבולות שבין נהר פרת ונהר מצרים, כאשר על הר הבית במקום בית  המקדש השלישי, ניצבים שני שיקוצים משוממים, המטמאים אותו.
לא בכדי אנו מונים את תחילת הגלות ממועד חורבן הבית השני ביום ט' באב שנת ג' תתק"ל, אף כי עצמאותנו אבדה והאימפריה הרומית היתה לשליטת הארץ, קרוב ל-150 שנה קודם לכן.
יתרה מכך, במשך מאות שנים לאחר חורבן הבית, עדיין התקיים בארץ ישראל ישוב יהודי צפוף, אולם, בכל זאת, את תחילת הגלות אנו מונים ובצדק, מיום חורבן הבית. קיומו של בית המקדש על הר הבית מאז שהוקם לראשונה לפני כ-3,000 שנה, הוא ואין בלתו, מהווה את סמל ריבונותו של העם היהודי בארצו.
את סיומה של גלות בבל, אנו מציינים עם מועד בנייתו של הבית השני, אף כי גם לאחר הקמתו, יהודה לא היתה לממלכה עצמאית, ובמשך מאות שנים המשיכה להיות משועבדת  תחילה לפרס ואחר כך ליוון. אולם, די היה בהקמת הבית השני על הר הבית, כדי לראות בכך את סיום הגלות, והשבת הריבונות. 
אמנם כן, מעולם לא חיו, כמו כיום, בארץ ישראל קרוב לשישה מליון וחצי יהודים ובני ביתם. מעולם גם לא למדו תורה, כמו כיום, מספר כה גדול של יהודים בארץ ישראל. דא עקא, שאין בכך כדי להשלים את החסר. כל עוד בית המקדש השלישי, לא נבנה, תקומתנו בארצנו אינה שלמה וחזון הדורות לא נתגשם, כי דביר ביתנו לא הוקם בשלישית.
ויודגש! כשם שלא המתנו לבוא המשיח ובכל זאת "עלינו בחומה", תרתי משמע, כך אין עלינו להמתין לבואו של משיח צדקנו כדי להשלים את מלאכת הגאולה. עלינו איפוא להפשיל שרוולים ולגשת למלאכת הקודש, של בניית המקדש השלישי. את בית המקדש השלישי יש להקים בדיוק במקומו ובצורתו השמורה עמנו של הבית השני.
לכשעצמי, נפשי אינה יוצאת, בלשון המעטה, דווקא להקרבת הקורבנות בבית המקדש שיקום. סידור התפילה המצוי בידינו, שיחולו בו לא מעט שינויים עם הקמת המקדש, הינו, לפחות בעיניי, צורה עילאית הרבה יותר של עבודת השם. אולם, בין שהקרבת הקורבנות תאפיין את בית המקדש השלישי ובין אם לאו, יש לבנותו.
הנה כי כן, הסעיף הראשון בקווי היסוד של הממשלה הלאומית הבאה שתקום בישראל, חייב להביע את הרצון הנחוש של מרביתו של העם היושב בציון לבנייתו של בית המקדש השלישי, ואז נאמר אמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה