יום חמישי, 1 במרץ 2012

סיבת המעצר: ברכה על מים

מאת: ארנון סגל

מתוך "דף הבית" באדיבות מקור ראשון-פורסם בתאריך ז' אדר תשע"ב

התנועה לכינון המקדש החלה לאחרונה להעניק פרסים כספיים ליהודים שנעצרו על ההר. הראשון שזכה לכך הוא אהרון עידן, שבעקבות תלונת איש וואקף נעצר במהלך החנוכה האחרון על ההר בחשד שניענע את שפתיו בתפילה בעת הביקור במקום. השוטרים במקום בחרו לאזוק את עידן, ואף הובילו אותו כך לאורך רחבת הכותל המערבי, ככל הנראה במטרה להשפילו, וכך להרתיעו ממעשים דומים בעתיד.
בסופו של דבר הורחק עידן מההר, כרגע ללא הגבלת זמן. לטענת אהרון עידן, בשיחה שערך עם מפקד יחידת המקומות הקדושים אבי ביטון, אמר לו האחרון שגם אם בתחנת הקישלה הורו להרחיקו לשבועיים בלבד,  הוא ידאג להרחיקו מההר למשך שנתיים.
יש לציין שאהרון עידן הוא בנו של הרב צבי עידן, אף הוא 'מסורב עליה' להר. פרס כספי צנוע הוענק לו מידי הרב יוסף אלבוים מהתנועה לכינון המקדש, בצירוף תעודת הוקרה ובטקס מיוחד שנערך לכבודו.
לאחרונה הקימה התנועה קרן למטרה זו, ובכוונתה לפצות באופן דומה יהודים נוספים שייעצרו בהר בנסיבות כאלו בעתיד.
לאחרונה החלה המשטרה להרבות במעצר יהודים על ההר חלקם בנסיבות הזויות למדי. בחנו בעצמכם: אם לחמישה שנעצרה על ההר בחשד לתפילה, יהודי שומר מצוות שנעצר לאחר שברך ברכת 'שהכל' על שתיית מים, ובכיר בסוכנות היהודית שנעצר לאחר שנטל מעפר  ההר על מנת להניח על ראש בנו החתן בחתונתו.
יש לציין שבדו"ח אירגון ציוני אמריקה שנשלח לשרי הממשלה לפני כשבועיים, קבל האירגון על טיפול המשטרה במקרים אלו וטען ליחס מפלה כלפי יהודים בהר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה