יום חמישי, 1 במרץ 2012

'הר הבית שלנו' – הסאגה נמשכת

מאת: ארנון סגל

מתוך "דף הבית" באדיבות מקור ראשון-פורסם בתאריך ז' אדר תשע"ב


שוב מתברר ש'הר הבית שלנו', האתר הפרובוקטיבי-משהו נקרא בידי ערבים לא פחות מאשר בידי יהודים, שאליהם לכאורה הוא ממוען. אליעזר ברוייאר, שכניסתו להר נמנעת מזה כשנה, הופתע לגלות את שמו ומספר הטלפון שלו באתר 'הר הבית שלנו', כביכול כדי לקבל סיוע בעניינו – וזאת מבלי שביקש זאת. לא עבר זמן רב מהפירסום, וברוייאר החל לקבל שיחות ומסרוני נאצה ואיומים למספר הטלפון שפורסם באתר. באחד המסרונים נכתב [השגיאות במקור]: "זה ארץ שלי, לך למדינה שלך. ירושלים לערבים. אתה רק זבל. אתה מתחת נעלי הערבים. אתה קלב [כלב]... תזמין מטוס מהר ותלך למקום של אבא שלך". ברוייאר פנה למשטרה והגיש תלונה. הערכת המשטרה היא שהמכשיר הסלולרי ממנו נשלחו ההודעות מקורו ברשות הפלשתינית.
לאורך השבוע שעבר התפרעו מאות מוסלמים בכמה הזדמנויות ובאופן קשה בהר הבית. זה אף הביא לפציעתם של לפחות 11 שוטרים. המשטרה זימנה לחקירה למעלה ממאה מוסלמים החשודים בהתפרעויות. ביום שישי, שיא ההתפרעויות, וכששוטרים מרחבי הארץ הוזעקו להר בעקבות התגברות המהומות, בחר מפקד המחוז, ניסו שחם, לתקוף דווקא את האתר 'הר הבית שלנו' וטען שההסתה בו היא שהביאה לאלימות. איזו הסתה? מלבד סגנון מעט מתלהם וקל דעת, כפי שציטטנו כאן בשבוע שעבר, לא נרשמה בו הסתה של ממש.
לאורך השבוע שעבר התפרעו מאות מוסלמים בכמה הזדמנויות באופן קשה בהר הבית, ואף הביא לפציעתם של לפחות 11 שוטרים. המשטרה זימנה לחקירה למעלה ממאה מוסלמים החשודים בהתפרעויות. ביום שישי, שיא ההתפרעויות, וכששוטרים מרחבי הארץ הוזעקו להר בעקבות התגברות המהומות, בחר מפקד המחוז, ניסו שחם, לתקוף דווקא את האתר 'הר הבית שלנו' וטען שההסתה בו היא שהביאה לאלימות. ראוי לומר להגנת האתר שמלבד סגנון מעט מתלהם וקל דעת, קשה לאתר בו הסתה של ממש כנגד הערבים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה