יום רביעי, 25 ביולי 2012

טיפול שורש - אצל רופא מומחה בלבד!

לק"י

שלום לקוראים,  יהודים יקרים.

העץ העקום ליד ביתי
לא נסתר מאיתנו שרוב הבלוגים הכתבות והתגובות מתובלות בהרבה מאוד כעס מרמור צניות וכיו"ב דבר שאין כל ספק מתבקש ל"אור" המציאות.
רציתי כאן ברשותכם ,לתור עמכם אחר פתרון או לפחות לנסות קודם לשים את ידי על הבעיה ,לחוסר או מיעוט ההתענינות בהר הבית בבנין המקדש ובכל הדברים הקשורים לכך: אדישות חוסר מודעות וידיעות ,יש אפילו שצוחקים על העניין. אני תקווה  שבע"ה הפשפוש יביא לפתרון. לצורך כך אצטרך להשתמש במשלי חז"ל וכדוגמתם:
מחוץ לביתי שבקרית ארבע גדל לו עץ , עץ שאמור ליצור צל על הרכבים החונים תחתיו .אך מה לעשות שותלי העץ מאיזה סיבה שלא תהיה ,שתלוהו עקום ובמקום להצל על הרכב ,פונה הוא לכיוון לא רצוי אחר . חשבתי לעשות לו "טיפול שורש" דבר שיביא למימוש מטרתו שלשם כך נשתל, אך כנראה שאני הוא לא האדם המתאים לכך. שכן אין לי את הכלים והידע איך אפשר להוציא עץ גדול כזה לחתוך לו את השורשים הגדולים שסיעו לו לגדול עקום ובכ"ז להשאירו חי. סיפור כזה צריך להשאיר לבעל מקצוע שגם עשה" שעורי בית" בעניין, ואם יש לו נסיון והמלצות ....עוד יותר טוב!
                      
" כי האדם עץ השדה"
הבעיה שלנו חברים היא בשורש .
בעוד אנו מנסים לישר ללא מקצועיות עצים עקומים היה עדיף להפנות את רוב הכח על אילו שנמצאים עדיין בחממות המוצעים למכירה  ,עדיף שנדע שבעל מקצוע טוב שותל אותם...ישר!
העובדות מדברות מתוך גרונם של ילדינו וגם...שלנו!
אם שולחים אנו את ילדינו למסגרות בהם ראש המסגרת מתנגד לישומה של תוכנית המקדש בפועל. הרי הפקדנו שתיל ביד בעל מקצוע גרוע ,מה לנו כי נלין על העץ העקום ? נסיון לישרו יעלה לנו אנרגיות מרובות. אך מי האשם???
אנחנו.    
והנמשל לגנן הוא משרד החינוך בראשותה של המדינה.
ועוד דבר 
הרבה רבנים שכמובן לא נזכיר את שמם אומרים שאחינו החרדים מלמדים היום בישיבותיהם בצורה לימוד גלותית,אותם רבנים קיימו בכך את הפסוק משיר השירים"כרמי שלי לא נטרתי"
ילדי תלמוד תורה שבי שומרון בהר הבית
אם נצא ונבדוק נגלה שאצלינו מלמדים בשיטה גלותית למהדרין:
ואביא דוגמאות:

  1. נושא המקדש אם הוא נלמד אז כמובן לא הלכה למעשה.
  2. חז"ל קבעו סדר ללימוד מסודר לתנ"ך למשנה לגמרא ולהלכה ללא דילוג וכיום ממשיכים את שיטת הגלות 5 דפים לסדר וכיוב
  3. בין הזמנים שיובא מאירופה.
  4. הלימוד העיוני מסתובב סביב הפוסקים של יוצאי אשכנז בלבד.


יש עוד הרבה דוגמאות גלותיות לעניין- תוצאה של גנן גרוע...
ההגיון מחייב לחפש גנן טוב ואם אין אחד כזה צריך ליצור כדי שלא ישתלו עוד המוני עצים עקומים שאם לא כך יש לנו להאשים את עצמינו ולהמשיך לרטון להתמרמר ולדבר בצניות שוודאי לא יועילו בפועל לשינוי מהותי
אקווה שדברי יהיו הלכה למעשה ויפלו על אוזנים קשובות ולב שומע.

מצפה לקיום חזון הנביאים במלואם חן תוהמי עיר האבות.

אשמח לתגובות ענייניות.

















תגובה 1: