יום חמישי, 23 באוגוסט 2012

קריאה לח'ליפות על הר הבית

הארגון האסלאמי הקיצוני חיזב אל-תחריר קיים עצרת המונית ברחבת מסגד אל-אקצה בתמיכה בכינונה של ח'ליפות אסלאמית כלל עולמית.

רוצים איסלאם. הר הבית
הארגון "חיזב אל-תחריר אל-אסלאמי" בהר הבית

מאת: דלית הלוי / ערוץ 7

הארגון האסלאמי הקיצוני, חיזב אל-תחריר אל-אסלאמי, קיים ביום שישי האחרון עצרת המונית ברחבת מסגד אל-אקצה.
בסרטון וידאו שהועלה ליוטיוב נראה המון רב משמיע קריאות לאחר דברי הכרוז בתמיכה במורדים הסורים נגד משטר אסד ובתמיכה בהקמתה של מדינת ח'ליפות אסלאמית.
ההמון קרא כאיש אחד את הססמאות הבאות: "פרט לאללה לא ניכנע לאיש", "אנו רוצים להחזיר את הח'ליפות", "נניף את דגל האסלאם על אפו וחמו של (שליח האו"ם) ענאן", "האומה (האסלאמית) אינה חוששת מהמוות", "רוצים לראות את סוריה מדינה אסלאמית".
על אחד הקירות של מסגד אל-אקצה נתלתה כרזה גדולה עליה נכתב "האומה רוצה ח'ליפות אסלאמית", ועל רקע המסגד צולמה כרזה נוספת בה נכתב מסר ממסגד אל-אקצה: "אני מסגד אל-אקצה המבורך אומר: הדמוקרטיה היא משטר כפירה, אסור לדבוק בה, ליישמה או להטיף למענה".
במהלך יום שישי נערכו עשרות חוגים פתוחים לציבור שעסקו בדיון בענייני היום במזרח התיכון. אנשי חיזב אל-תחריר מתחו בחוגים אלה ביקורת על מנהיגי העולם הערבי שהתכנסו במכה על אזלת ידם בהתייחסות למשבר בסוריה, וכן הסבירו כי אין הבדל בין משטר האחים המוסלמים במצרים לבין משטר מובארק, אלא בזהות האיש היושב על כס הנשיאות.
הסיבה לכך נעוצה, לדבריהם, בהיות מצרים מדינה אזרחית דמוקרטית המקיימת חוקים שנכתבו בידי אדם, והיא אינה נשלטת ע"י חוק האסלאם, ומשום שארה"ב מנהלת את ענייניה של מצרים. במקביל, התמקדו המטיפים בהנחלת החשיבות של חינוך למען החייאת הח'ליפות האסלאמית. 

פעילי המקדש שואלים את המשטרה:

 

כמה אנשים מבין המארגנים וקוראי קריאות ההסתה הרחקתם מהר הבית?

 

ניסיתם להעריך את מסוכנותם של פורעים אלו אל מול מסוכנתם של הרב אריאל, הרב אלבום, יהודה גליק, אליעזר ברויער, נחמיה אלבום, יהודה עציון, ירעם נתניהו, יוסף רבין ושאר המורחקים לצמיתות מהר הבית?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה