יום חמישי, 2 באוגוסט 2012

משטרה או משטר-רע?

מאת: יהודית דסברג


שני אישים מרכזיים במסירותם למען המקדש קבלו צווי הרחקה
מהר הבית:  הרב ישראל אריאל ור' יהודה גליק. 
לאחרונה מסתמנת  החמרה בכניעת המשטרה לדרישת השליטה של הווקף בהר הבית. שלושה אבסורדים שכל אזרח יהודי שוחר חירות לא יוכל להשלים עמהם. בלי קשר אם האדם עולה להר הבית או מחכה לפסיקת רבו בנושא. שני אישים מרכזיים במסירותם למען המקדש קבלו צווי הרחקה מהר הבית: הרב ישראל אריאל ור' יהודה גליק.  האם תפילה בהר הבית יכולה לשמש עילה לביטול זכות אדם לחופש פולחן? צו הרחקה הוא שערוריה! לאחרונה נתגלה שהווקף העמיד פיגומים על אבן השתיה! איפה המשטרה, רשות העתיקות וממשלת ישראל? מה, אבן השתיה זה הפקר? חוקי המדינה לא חלים בהר הבית? השבוע למרות כל התאומים המשטרה אסרה על עלית יהודים להר בתשעה באב! הייתכן?
האם עם ישראל מוותר על הר הבית? אין מצב. גם אנשים שאינם עולים להר, זה או מפני קדושתו או מפני שבחינוכנו לא קיבלנו את המשמעות של בית המקדש לחיינו האישיים והלאומיים. אך התנועה ההמונית של המתפללים בכותל ממחישה את הכמיהה של עמנו אל ההר. אז איך יתכן שהדרג המדיני אינו מבטא את צרכי העם לזיקה אל הר הבית? האם שלטון הווקף בהר הוא בלתי הפיך והוא עולה בחשיבותו על קדושת ההר ליהודים? האם לא חלים בו חוקי המדינה? מה קרה למשטרה, שהיא ממציאה תרוצים כדי למנוע מיהודים לעלות ולהתפלל בהר? איך יתכן שחברי הכנסת הציוניים והדתיים אינם נזעקים? ואיפה ראש הממשלה  בנושא שלטוני זה?
בעקבות מרד ערביי ישראל בשנת 2000,  ובעקבותיהם מסקנות ועדת אור, למעשה מנועה המשטרה מלאכוף את החוק הישראלי על האוכלוסיה הערבית בכל שטחי ארץ ישראל.  העוות מקבל את ביטויו בהכבדת יתר על האוכלוסיה היהודית, באכיפה סלקטיבית מול בניה בלתי חוקית, בקבלת גנבת מכוניות ומוצרי חקלאות כאילו הם מכת טבע, באכיפה מחמירה על האוכלוסיה היהודית ביו"ש, כיון שאי אפשר להעניש את הערבים בהתקלות עם יהודים! ופסגת ההשפלה היהודית בישראל מתבצעת בהר הבית!
בניגוד לפסיקת בג"צ, שליהודים, כמו לכל העמים יש חופש פולחן בכל מקום כולל הר הבית, המשטרה מפגינה פחד מפני אלימות הערבית וכניעה לגחמות הווקף, והתירוץ של חשש מהתפרעויות ערבים מספיק לה, כדי להצר את רגליהם של יהודים בהר הבית. האם תפקידה הבסיסי של המשטרה אינו להלחם האלימות והתפרעות? האם מקובל על אזרחי ישראל שבמקום להשתלט על מוקדי האלימות ולחסלם, המשטרה תברח מהתמודדות בדרך הקלה של פגיעה בזכויות היסוד של היהודים??? הייתכן שבתשעה באב, המשטרה תמנע מיהודים לעלות להר הבית??? האם נסכים שהפחד שלהם יצמצם את זיקתנו אל מקום מקדשנו? היעלה על הדעת ש'איום של חמש מאות ערבים על ההר' יהווה איום על משטרת ישראל? (האם איום מקביל להתפרעויות חרדים במצעד הגאווה יגרום לביטול המצעד, או שמה יאתגר את משטרת ישראל להכפלת מספר השוטרים לקראת עימות מול חרדים...) אם כך אולי ביחסי הגומלין עם הערבים המשטרה רק מפריעה? הרי המציאות מוכיחה שבשכונות מעורבות של יהודים וערבים ישנם חיים תקינים בלי כניעה או הכנעה של היהודים?
אמת, הר הבית אינו עוד שכונה יהודית בעיר דוד. הר הבית הוא עניין לאומי, הוא לב האומה ומקור זכות שיבתנו לארץ ישראל. זה מסביר למה הערבים נלחמים נגד שליטתנו בו. זה מסביר למה מפחיד אותם לראות יהודים מתפללים בהר. אך זה גם מסביר למה אנו מצפים ממשלת ישראל ומזרוע הביצוע שלה – המשטרה, שילחמו על ממוש ריבונותנו בהר הבית, אחרת לא יהיה לנו בית! הכניעה של המשטרה לווקף בהר הבית  נותנת השראה לכל השתלטות הערבים על איזורי הספר של החוק במדינה, ומביאה לנסיגת המשטרה מהגנה על חיינו ורכושנו, במקום להילחם באלימות ובפשיעה הערבית.

4 תגובות:

  1. ישר כח!
    על המאמר ועל פעילותך למען בית ה'.

    שכחת להזכיר יהודי יקר, ששמו הפך לסמל בעיני רבים, שמקדיש את חייו מנעוריו למען בית ה', אשר הוא וכל משפחתו המורחבת עולים משחר נעוריהם להר הבית ופועלים ללא לאות להשבת השכינה.
    מהיהודי הצדיק הזה נמנעת באופן שרירותי העליה להר הבית קרוב לשנתיים.
    הלא הוא הרב יוסף אלבום שליט"א

    השבמחק
  2. מצדיע לכם שעל אף שנראה המלחמה אבודה לוחמים באש קודש!

    השבמחק
    תשובות
    1. אם המלחמה היתה אבודה, לא היה טעם להמשיך להתפלל לבנין המקדש.
      גם אם הקיר נראה אטום, יגיע היום שהקדוש ברוך הוא יראה לנו בקיעים בקיר שדרכם נפרוץ קדימה וננצח - ניצחון שיביא ברכה גם ליהודים שנלחמים נגד בנין המקדש.

      מחק
  3. המלחמה נושאת פרי, ברוך השם המון יהודים עולים להר הבית. יותר מאי פעם.

    השבמחק