יום שישי, 5 באוקטובר 2012

ראיון עם הרב יובל שרלו ודורי גולד ברשת ב'


הר הבית בידינו?
אהרון ויזנר  / רשת ב'
דורי גולד: הר הבית צריך להיות פתוח לבני כל הדתות;  הרב יובל שרלו: ארגוני זכויות אדם שאינם נלחמים על חופש הפולחן של יהודים בהר הבית - אין להם עיסוק אמיתי בזכויות אדם

השגריר לשעבר באו"ם דורי גולד אומר בתכנית "נקודת מפגש" ברשת ב' כי אסור להשאיר בידי הווקף או התנועה האסלאמית את השליטה בהר הבית וכי היעד לשנים הבאות צריך להיות פתיחתו של הר הבית לבני כל הדתות. גולד ציין כי כל ממשלות ישראל ניצבו לפני מצב שהוא תולדה של מה שאירע ב-1967, בעת ששר הביטחון משה דיין מסר את מפתחות ההר לווקף הירדני, וצריך לשנות את פני הדברים בהדרגה. בהקשר הזה אמר כי פעולות "תג מחיר" מחלישות את מעמדנו בירושלים ופוגעות באינטרסים של מדינת ישראל.
הרב יובל שרלו אמר במשדר כי כל טיעון נגד תפילת יהודים בהר הבית אינו קביל והוא אינו מבין כיצד שום ארגון לזכויות אדם לא פעל בעניין. "מי שלא נלחם על חופש הפולחן בהר הבית - אין לו עיסוק אמיתי בזכויות אדם". לדבריו, צריך להתנהל בין החזון של 'חיבור שמים לארץ' והסכנה ל"פריצתה של מלחמת עולם שלישית", אבל לא ייתכן שבשם הביטחון תיאסר תפילת יהודים בהר הבית. מנגד, אין לעשות פעולות לא-אחראיות שעלולות להצית אש להבה, "שאמונה לא תצא מהן".
הרב שרלו אמר כי אפשר שהוויתור הגדול על הר הבית החל עם מוטה גור והצנחנים, שחשו לכותל המערבי דרך הר הבית, "כלומר, עשו את הר הבית קפנדריה לכותל", ובשחזור המבצע לפני כ-10 שנים שינו את מילותיו של מוטה גור ואמרו "ירושלים בידינו" ולא "הר הבית בידינו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה