יום שלישי, 9 באוקטובר 2012

את מי משרת ג'מאל וחבריו במשטרת ישראל? / משה פואה

ב"ה סוכות תשע"ג
את מי משרת ג'מאל וחבריו במשטרת ישראל?
ביום חמישי, הגעתי כדי לעלות להר הבית בחג הסוכות לקיים מצוות עלייה לרגל. כבר בהמתנה לכניסה להר הרגשתי יחס משפיל משום שהמשטרה לא אפשרה כניסה ליהודים הרבים שבאו לעלות להר, משום שבקבוצה שעלתה לפני כן נעצרו אנשי וואקף שהפרו את הסדר והיא פחדה שנוכחותנו תעורר שוב את זעמם, בסרט הבא ניתן לראות כיצד אנשי הוואקף יצרו את הפרובוקציה וכיצד אחד מהם מכה ובועט בעו"ד יהודה שמעון.
המתנו למעלה משעה לאישור המשטרה לעלות. בעוד אנו מחכים ,עולות קבוצות רבות של תיירים.
לא היה ברור כלל אם המשטרה תאשר את העלייה. לבסוף היא אישרה אך בתנאי שנכנס ומייד נצא בשער הקרוב, ללא הקפה של כל ההר כפי שנעשה בדרך כלל. בכניסתנו להר קיבלה את פנינו כיתת ילדים ערבים עם מורה - שכפי הנראה מקבלת את משכורתה ממדינת ישראל - המנצחת על קריאותיהם לעברנו: "אללה אכבר."





ליוו אותנו שוטרים רבים ובקשנו מהם שישתיקו את קריאותיהם, אך לבושתנו במקום זאת השוטרים
האיצו בנו להתקדם לעבר היציאה.
כאשר הגענו לקראת היציאה נעמדתי לכמה שניות עם פני כלפי מקום קודש הקודשים על מנת להתפלל בליבי )משום שהתפילה בפה אסורה על פי הוראות המשטרה( במקום שעליו נאמר "כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים", ולפתע הרגשתי ידיים אוחזות בי מאחור בחוזקה. השוטר שאחז בי ביקש שאמשיך ללכת, לא זזתי ושאלתיו האם יש הוראות חדשות שגם אסור ליהודים לעמוד לכמה שניות בהר, הוא הודיע לי שאני מעוכב, לא זזתי ושאלתיו על מה אני מעוכב, תשובתו הייתה: "אתה עצור". חשוב לציין שאני הייתי בין הראשונים מחברי הקבוצה ועמידתי לא האטה לרגע את מהלך הקבוצה. נלקחתי לתחנת המשטרה הסמוכה להר. מייד כשהגעתי לתחנת המשטרה, אזקו את ידי באזיקים. סביבי היו 5 אנשי וואקף שנעצרו לפני כן ומשום מה רק שניים מהם היו אזוקים.
כאשר ראתה אשתי שעמדה מחוץ לתחנה כיצד נכנס אחיו של אחד העצורים מהוואקף לבקר את אחיו דרשה גם היא להיכנס לבקרני אך נענתה בשלילה. רק לאחר דרישות חוזרות ונשנות על אפליה התירו לה להיכנס.
בכל זמן שהותי בתחנה ראיתי כיצד השוטרים הערבים מסתחבקים עם אנשי הוואקף העצורים שהסתובבו בתחנה באופן חופשי לגמרי.
לאחר זמן הגיע צעיר ערבי לתחנה שניכר שהוא בעל מעמד. צעיר זה דיבר עם אחד השוטרים ולפי הוראותיו הם שחררו את אחד משני העצורים האזוקים ושלחו אותו לחופשי.
לאחר מכן נלקחתי לחקירה בתחנת ה"קישלה" יחד עם אנשי הוואקף הלא אזוקים. כפי שניתן לראות בסרט הבא. הובלתי אזוק על לא עוול בכפי בכל רחבת הכותל המערבי במקום בו שהו המון אנשים, ובאותו זמן העצורים הערבים הלכו באופן חופשי.


אחד מהעצורים הערבים בחולצה הכחולה, המצולם בסרט זה כשהוא מתהלך באופן חופשי על יד השוטרים ולא אזוק כמוני, הוא אותו איש וואקף המופיע בסרט שקישורו מופיע בתחילת הכתבה, שם רואים אותו תוקף את עו"ד שמעון.
מצב זה בו אני אזוק והתוקפים הערבים חופשיים המשיך גם כאשר ישבנו יחד בהמתנה לחקירה בקישלה. למזלי הרב אף אחד מהם לא תקף אותי, אך אם זה היה קורה הייתי חסר יכולת הגנה.
נלקחתי לחוקר ג'אמל ובתום החקירה הוא דרש שאתן טביעת אצבע. אמרתי לו שאיני מוכן לתת היות ולא עברתי על אף עבירה, וגם לטענתם העבירה שלי היא שלא נשמעתי להוראות השוטר, עבירה שאין לה עילה לדרישת טביעת אצבע. הוא החליט להפעיל כח על מנת לקחת ממני טביעת אצבע. צעקתי מכאב, ומיד הגיעו שני שוטרים שאזקו את ידי מאחורי גבי והרימו את האזיקים כלפי מעלה באופן מכאיב במיוחד, הם צעקו אלי ואמרו שאם לא אתן טביעת אצבע הם ישברו לי את כל העצמות. בעל כורחי נתתי טביעת אצבע. את טביעות האצבע של שוטרים אלו על זרועי ניתן לראות
בתמונה הבאה:
פתאום החוקר ג'אמל המציא סיפור חדש: "אתה נשכת אותי" הוא טען בעודו מראה על גב ידו. כמובן שלא היו דברים מעולם, אך בטענה שקרית זו הוא רצה לשלוח אותי למעצר ל-24 שעות.
חזרתי לחדר העצורים שם ישבתי עם אנשי הוואקף הלא אזוקים כאשר אני אזוק כעת עם אזיקים מאחורי הגב.
לאחר זמן רב, קרא לי החוקר ג'אמל לחדר החקירות ואמר לי שקיבל הוראה ממפקדי התחנה לשחרר אותי, אך עלי לחתום על ערבות ועל אי כניסה להר במשך 55  יום. אמרתי שאיני מוכן לחתום על שום דבר לפי שלא עברתי על שום עבירה. חזרתי לחדר העצורים ולאחר זמן שוחררתי ללא חתימה על שום תנאי מגביל וללא שום ערבות.
כאשר יצאתי מתחנת הקישלה ראיתי את השלט הכחול המקובע לקיר בחזית התחנה. שלט זה מתאר את תחנת הקישלה כמקום מעצר אנשי המחתרות בימי המנדט כאשר שוטרים בריטים עצרו וחקרו אותם ואף שלחו רבים מהם לעונשים כבדים. חשבתי לעצמי האם ג'מאל וחבריו במשטרה הם נציגי מדינת ישראל היהודית או שהם משרתים את המנהיגות הפלסטינית והוואקף?

משה פואה
אלון מורה
חבר מרכז הליכוד

4 תגובות:

  1. כתבה ראויה לפרסום: http://www.inn.co.il/News/News.aspx/244995

    השבמחק
  2. משה, מה שמו של השוטר שעצר אותך? יהודי? והאם ג'מאל הזה הוא אותו ג'מאל ממשפטו של פייגלין?

    השבמחק
  3. היית צריך לדרוש חקירה אם נשכת אותו ככה שאם כן אז רוק היה אמור להיות על ידיו.
    הגיע הזמן שהמשטרה תצטרך להוכיח תקיפה במקרים כאלו.
    והיית צריך לגשת להגיש תלונה במח"ש שאיך קורה דבר כזה?
    אם תקפתי שוטר איך אני משוחרר ללא הגבלות?
    ואם לא אז איך השפילו אותי ככה?
    הגיע הזמן להשתיק את כל השקרנים האלו ורק אנשים שעברו את זה יכולים דרך החוק לגרום לזבל כזה לעוף מהמשטרה וכל השאר יראו ויראו.

    השבמחק
  4. הנה סיסמה שלא יחלוק עליה שום בר דעת: האלוהים הוא הכי הכי גדול. או בערבית: אללה הו אכבאר. בפעם הבאה תקראו בקצב: לא אילה איל אללה וסידנא מוסא רסול אוללה (אין אלוה זולת ה' ואדוננו משה שליח ה').

    השבמחק