יום חמישי, 13 בדצמבר 2012

פניה לראש הממשלה לאפשר הדלקת המנורה במקומה בהר הבית

עו"ד אביעד ויסולי         B.Sc.I.E.  MBA  LLB  Adv. Aviad Visoly
דישראלי 36 חיפה 3433436 Disraeli St.     טל': 8112099 – 04 5791746 – 050 Tel.:
פקס: 8243490 - 04 Fax:                                  אימייל: aviad@mateh.org  Email:

בס"ד  

כז כסלו התשע"ג  11.12.12                                                                     מבלי לפגוע בזכויות

                                                            דחוף – למסירה אישית

לכב'
מר בנימין נתניהן, ראש הממשלה
משרד ראש הממשלה
ירושלים


באמצעות פקס / אימייל


הנדון: הצבת מנורת שבעת הקנים בהר הבית


מרשי, המטה המשותף של תנועות הר הבית, מילאו את ידי לפנות אליך כדלקמן:

השבוע לפני 2150 שנה נכנסו החשמונאים למקדש בהר הבית בירושלים, הציבו את מנורת שבעת הקנים והדליקו את נר התמיד, שדלק במשך שמונה ימים.  בשנה לאחר מכן נקבעו שמונת הימים הללו כחג לעם היהודי לדורותיו – חג החנוכה.

לפני 45 שנה חזרו היהודים להר הבית.   הר הבית נמצא מאז תחת ריבונותה ושלטונה של מדינת היהודים – מדינת ישראל, לראשונה מאז חורבן בית שני לפני כ – 2000 שנה.  זוהי "שיבת ציון" האמיתית.

ואולם, במשך כל אותן השנים מנעה ממשלת ישראל מיהודים לקיים את מצוות התורה בהר הבית, מקום המקדש – בדומה לשלטונות הזרים ששלטו בהר הבית מאז חורבנו בשנת 70 לספירה.

העובדה שהשלטון המונע מיהודים לקיים את דתם ומצוות התורה בהר הבית הוא ממשלה של מדינת חוק דמוקרטית, הטוענת לשמירה על זכויות האדם, ואף יותר מכך – מדינה יהודית – מעצים את האבסורד המזעזע הזה.

מרשי פועלים בעקביות ובנחישות להחזרת הפולחן היהודי להר הבית כחוק.  בהקשר זה מבקשים מרשי להציב את המנורה בת שבעת הקנים, סמל המדינה, במקומה המקורי על פי התורה – במקום ההיכל שעל הר הבית.

אני מצרף בזאת שרטוט המצביע על מיקומה של המנורה בהר הבית של היום – בצד הדרום - מזרחי של "כיפת הסלע".

במנורה שתוצב במקום ההיכל המקורי ידליקו את הנר המערבי, נר התמיד, מידי יום ביומו בשעת בין הערביים ובשחרית, ביחד עם שאר הנרות.

יש חשיבות רבה להצבת המנורה בחג החנוכה.  יהיה בכך סגירת מעגל, אות ומופת לשיבת עם ישראל לארצו ולהקמתה של מדינת חוק ריבונית ודמוקרטית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל.

המנורה אשר תוצב במקום ההיכל לא תפגע בכל זכות של בני עמים אחרים בהר הבית – ההיפך הוא הנכון: המנורה תעיד כי גם ליהודים מובטח חופש הדת בהר הבית, דבר שנשלל מהם שלא כדין במשך 45 שנה האחרונות, בהמשך להדרתם מהר הבית ב – 2000 שנה שקדמו לכך.

בנאומים רבים שנשאת בארץ וברחבי העולם, חזרת ואמרת כי במדינת ישראל מתקיים חופש הדת לבני כל הדתות.  בעוד שלגבי נוצרים, מוסלמים ובני דתות אחרות הצהרה זו היא אמת לאמיתה, ביחס ליהודים, ועוד במקום הקדוש ביותר לכל יהודי עלי אדמות – הר הבית – הצהרה זו אינה אמת.  בהר הבית אין חופש דת ליהודים.  הצבת המנורה בהר הבית, במקום ההיכל, תהווה את הצעד הראשון לתיקון עיוות מהותי זה.

הינך מתבקש להורות לכל הגורמים הנוגעים בדבר לאפשר למרשי להציב את המנורה במקום ההיכל בהר הבית עוד בימי חג חנוכה זה, ואם לא ניתן – במועד המוקדם ביותר האפשרי.




בכבוד רב,


אביעד ויסולי, עו"ד
העתק: שר הדתות
            שר המשפטים
            השר לעניינים אסטרגיים
            שר החוץ
            השר לבטחון הפנים
            שר החינוך
ועדת השרים לענייני הר הבית
            מפכ"ל משטרת ישראל
            ראש השב"כ
            תנועות הר הבית

 הר הבית: בשטח המסומן בצהוב ניתן להדליק את מנורת המקדש גם כיום 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה