יום שבת, 15 בדצמבר 2012

למרות חנוכה: הר הבית נסגר לכניסת יהודים

הר הבית
הר הבית  - פלאש 90
למרות חג החנוכה וראש חודש נסגר היום [שישי] הר הבית לכניסת יהודים. מחשש קיקיוני שערבים יתפרעו בתום תפילות יום השישי בשל המתיחות ביו"ש. והמשטרה לא תצליח לבלום אותם.
 
פרסום ראשון: א' בטבת תשע"ג,
אורנית עצר - ערוץ 7

למרות חג החנוכה וראש חודש נסגר היום הר הבית כליל לכניסת יהודים למשך יומיים, מחשש שהמוסלמים הבאים למקום לתפילות יום השישי יתפרעו.

הר הבית ייפתח שוב לכניסת יהודים רק ביום ראשון הקרוב, ויהודים רבים צפויים לעלות להר לרגל היום האחרון של חנוכה, ביניהם גם קבוצה גדולה מקדומים שתעלה להר בראשות הרב דניאל שילה, מראשי "רבני יש"ע".

ארגוני המקדש תוקפים את החלטת המשטרה שלדבריהם אינה מתחשבת בחגי ישראל ביהודים המבקשים לעלות להר הבית, "המשטרה מנהלת את הר הבית כאילו הוא אתר מוסלמי, ופותחת אותו לאחרים רק בהתאם לצרכים תיירותיים, בשעות ובימים המתאימים לתיירים. לעומתם מופלים לרעה אזרחי ישראל היהודים ביחסה של משטרת הר הבית כלפיהם", אמרו.

"ארגוני המקדש חוזרים קוראים לפתוח את הר הבית בחגי ישראל לכניסת יהודים חופשית בכל יום ובכל שעות היום. על המשטרה להתחשב עם ההמונים המבקשים לעלות להר הבית לתפילות וביקורים בחגי ומועדי ישראל, וליישם במקום לפחות את מודל החלוקה הנהוג במערת המכפלה", הדגישו.

משטרת ירושלים נערכה היום לתפילת יום השישי במסגדי הר הבית, על רקע ההסלמה היחסית במחאה הפלסטינית ביו"ש. המשטרה לא הודיעה על הגבלות מיוחדות, אך נערכת מחשש למהומות.

ערוץ 7 -  http://www.inn.co.il/News/News.aspx/248416

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה