יום ראשון, 20 בינואר 2013

האם אסור ליהודי לחפוץ בבניין בית המקדש?

 תארו לכם שהיום היתה כיפת הסלע מתפוצצת 
 והיו בונים את המקדש
לפני כשנה העביר ג'רמי גימפל שיעור בספר עזרא, לשם המחשה הוא השתמש במשל בן זמננו: תארו לכן שהיום היתה כיפת הסלע מתפוצצת והיו בונים את המקדש. בנט נדרש לתרץ את הדברים, גימגם, ומילמל משהו לא מחייב
מאת: דביר נוה /  סרוגים
לפני כשנה העביר ג'רמי גימפל שיעור בתנ"ך בחו"ל. הוא עסק בספר עזרא, וכדי להמחיש את המצב ששרר בימי עזרא, שבו עלו מקצת היהודים מהגולה לארץ והקימו את המקדש, השתמש ג'רמי גימפל במשל בן זמננו: תארו לכם שהיום היתה כיפת הסלע מתפוצצת והיו בונים את המקדש, האם לא כולכם הייתם עוזבים הכל ועולים לארץ?
באותו שיעור, השוה גימפל את אחשורוש שעצר את בנייין הבית, לאובמה, הקיסר בן זמננו, המצוה להקפיא את הבנייה.
היום מתמודד גימפל על מקום בכנסת ברשימת הבית היהודי. לכן, נמצא מי ששלף את המשפטים ההם שנאמרו על ידו בשיעור התנ"ך, הוציא אותם מהקשרם (לאחרונה מרבים מתנגדי הבית היהודי להוציא את דברי המועמדים של הבית היהודי מהקשרם), והאשים את גימפל בכך שהוא רוצה לפוצץ את כיפת הסלע.
התגובות הפוליטיות לא אחרו לבוא. יואל חסון כבר הגיש בקשה לפסילתו של גימפל. (למה? זאת דעה לא לגיטימית?), ונפתלי בנט כבר נקרא אל אולפן השידור כדי לתרץ ולבאר את הדברים.
בראיון טלויזיוני, הסביר נפתלי בנט בטוב טעם מדוע אין כל פסול בהשוואתו של אובמה לאחשורוש. הוא הבהיר שאחשורוש משל בעולם אז, ואובמה היום, וההשוואה מתבקשת. אבל כשהתבקש בנט להסביר את התבטאותו של גימפל לגבי כיפת הסלע, גימגם בנט ומילמל משהו על כך שהוא לא באמת התכוון וזה רק דימוי.
מה יש, אסור כבר ליהודי לחלום ולרצות לבנות את בית המקדש?

2 תגובות: