יום שלישי, 12 בפברואר 2013

'הפלס' תוקף


 הרב דוב ליאור שליט"א מדריך קבוצת חרדים בהר הבית 
כנראה שהביטאון הליטאי הקנאי חש ברוחות שינוי ביחס הציבור חובש הכיפה להר הבית. בשבועות האחרונים ערך 'הפלס' מתקפה עזה, במטרה להשיב לקדמותו את הסטטוס קוו הדתי בעניין הזה. כנראה שכל המלים כשרות כשמדובר ביהודים שומרי מצוות שסבורים שההלכה מתירה לעלות להר: הם מואשמים ב"רמיסת ההלכה ועשייתה פלסתר", ב"נסיונות נואלים לעלות להר הבית". היומון מכנה אותם "גורמי ימין סהרוריים" ש"שבים על איוולתם פעם אחר פעם". "באו פריצים וחיללוה", נכתב שם, ולא ביחס לרומאים או לכשדים. "השמרו לכם עלות בהר ונגוע בקצהו", התלהמה גם כותרת הכתבה, שלא מצאה אפילו מילה טובה אחת לומר לזכותם של המצדדים בכניסה למקום הקדוש בעולם.
כתב 'הפלס' התיר לעצמו להשתלח גם בזכרו של הרב שלמה גורן: "הקריאה היומרנית 'הר הבית בידינו' בישרה על העליה בהר והאחיזה בו. כל זאת בניצוחו של "הרב הצנחן" הרבצ"ר גורן (המרכאות במקור. א"ס), שכבר באותה עת נודע בגישתו המתונה והמתפשרת". די מדהים, אבל על פי הכתבה הזו, גדולי העולם החרדי ממש ביכו את שיחרור ירושלים והר הבית בתשכ"ז: "לשמע הבשורה על כיבושו של הר הבית הורידו גדולי הדור דמעות מעיניהם, באומרם בבכי: "מי יודע כמה יהודים יעברו מעתה על חייבי כריתות כאשר יכנסו להר הבית בטומאה"". כתב 'הפלס', אגב, לא טרח כלל להוכיח הלכתית את טענת איסור העליה, ואף כתב במפורש ש"במאמר זה אין התייחסות כלל לחלק ההלכתי בחומרת האיסור". אולי מכיוון שזהו הפן החלש יחסית בגישה החרדית לנושא.
גימגום מסויים נרשם רק לקראת סוף הכתבה, כשכותבה נדרש להסביר כיצד ייתכן שהרמב"ם בכבודו ובעצמו ציין שנכנס בביקורו בירושלים "לבית הגדול והקדוש" ואף התפלל בו. האמנם יעלה על הדעת שאחד מגדולי כל הזמנים יקלקל את התפיסה החרדית הנחרצת בשאלת העליה להר? אל דאגה, מיטב הפילפול הליטאי מגוייס בכדי לדחות את הירהורי הכפירה. יעויין שם. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה