יום שני, 25 בפברואר 2013

איפה היית בשושן פורים? היית חסר בהר הבית!


 אירועי פורים בהר הבית * עובדות, תובנות ושאלות 


 יהודים בהר הבית בשושן פורים (pls48) 

התפרעויות הערבים בארץ לא פסחו על הר הבית. חברים בתנועות המקדש שעוקבים בקביעות אחרי אתרים ערבים, מספרים על פעילות הסתה ענפה בימים האחרונים באתרים אלו.

האתרים הערבים מספרים על מעצרים של מתפרעים ערבים בידי המשטרה והרחקתם מהר הבית, כן הם מספרים על נסיונות פריצה של יהודים מטעם ה"כיבוש הציוני" להר הבית. הם הגדילו לעשות והביאו מודעה על העליה להר הבית מקרית ארבע בשושן פורים, מודעה שפורסמה באתר זה, כהוכחה לסכנה המרחפת על השיקוץ - מסגד אל אקצה.

הבוקר הגיעו עשרות יהודים מכל הארץ להר הבית. הערבים הושיבו קבוצות של גברים ונשים בשכר, תפקידם מתחלק לשניים - כשאין יהודים בסביבה הם יושבים בשקט ושומעים דברי הסתה מפי מטיפים ערבים מהואקף וכשיהודים מתקרבים, הם מתחילים להשמיע קריאות קצובות בקול "אללה אכבאר".
יש לציין לטובה את משטרת הר הבית בפיקודו של סנ"צ אבי ביטון, שלמרות האיומים של הערבים, הם איפשרו לרוב היהודים להכנס להר הבית.
 המודעה שפורסמה בקרית ארבע
לקראת העליה להר הבית בשושן פורים 
בשעה תשע בבוקר הגיעה הקבוצה מקרית ארבע חברון בראשות הרב יהודה גליק מעתניאל. הקבוצה מנתה כמה עשרות עולים. הייתי עם עוד שלושה חברים שנכנסו כחמש דקות אחרי שרוב הקבוצה היתה בהר, במגמה לחבור עם הקבוצה ולשמוע את הסבריו המאלפים של הרב יהודה גליק.
כשהיינו סמוך לשיקוץ הדרומי (אל אקצה) ושאר הקבוצה עברה אותו במעט, החלו הערבים שהיו בפנים, לצעוק בקול ולזרוק לעברנו חפצים מכל הבא ליד. ביקשנו להמשיך ולחבור לשאר הקבוצה, אולם אולצנו על ידי השוטרים לצאת מההר דרך שער השלשלת ולהתנתק משאר החברים (בין היתר, ארבעה מילדיי). מכיוון ששאר הקבוצה היתה מהעבר השני של המתפרעים, הם המשיכו את המסלול כרגיל.
הרב יהודה גליק הדריך את הקבוצה וריתק את הנוכחים בהסברים מעניינים על המקום והזמן - פורים במקדש, תפקידו של היין במקדש, שקלים, פרה אדומה, קרבן פסח ועוד.

כמה תובנות מהתנהגות הערבים
לעומת יהודים בודדים שפוקדים את הר הבית כל יום וכמה עשרות יהודים שמגיעים בימים מיוחדים, הערבים מגיעים להר הבית בהמוניהם. למרות זאת כל יהודי שעולה להר מלחיץ אותם וידיעה על קבוצה של עשרות עולים יהודים גורמת להם להתפרעויות ולדיווחים נרחבים באינטרנט ובתקשורת הערבית.
הדבר דווקא מעודד, שכן הערבים תמיד הבחינו ראשונים בתהליכים ההיסטוריים המתרקמים. עוד בימי תחילת שיבת ציון, כאשר הגיעו עשרות ואח"כ מאות בודדות של עולים ארצה, כאשר הישוב היהודי בארץ נראה מדולדל ועלוב, הערבים הרימו קול זעקה והחלו להלחם בכל דרך נגד הישוב היהודי המתחדש בארץ ישראל. ב"ה, הם צדקו!
נראה שדווקא מהערבים נוכל ללמוד את החשיבות הרבה של כל יהודי נוסף בהר הבית.

ומכאן נשאלות השאלות:
למה עלו היום להר הבית רק כמה עשרות יהודים?
איפה תלמידיהם של עשרות גדולי ישראל שעלו בשנים האחרונות להר הבית?
למה אלפי ערבים מגיעים להר הבית כאשר המסיתים זועקים שוב ושוב ש"אל-אקצה בסכנה" ואצלנו אין מי שיזעק: בית המקדש חרב ומקומו מחולל?

אינך נדרש לעשות מהפכות, די אם תגיע פעם בחודש, או כמה פעמים בשנה לפקוד את חורבות המקדש, להראות התעניינות ולבכות על כבוד שמים המחולל בגויים על ידינו!



2 תגובות:

  1. חזקו ואמצו, באמת חבל שלא עליתי היום, אם הייתי יודע שעלייתי כה חשובה הייתי מגיע בשמחה על אף הקושי בכך.

    השבמחק
  2. לק'י
    הערבים בבוטות האכזרית מזכירים ואומרים לנו שלושה דברים:
    א. - אין דבר יותר קדוש מארץ ישראל
    ב. - בא.י. - הכי קדושה - ירושלים
    ג. - ובירושלים המקום הנשגב - הוא הר הבית
    ואנחנו באהבה, אמונה ובטחון, נמשיך לעלות ובע'ה' - נבנה בשמחת היצירה בקרבי'ם

    השבמחק