יום שישי, 29 במרץ 2013

רשמים מעליה לרגל להר הבית/ חרדים רק לכבוד השכינה/ תמונות וסרטון

 פסח בהר הבית: יהודים בכניסה להר הבית 
היום זכיתי לעלות להר הבית. ניתן לספר רבות על החורבן האקטיבי בהר הבית, על ההמתנה הארוכה (לעומת התיירים) בתור, על אוזלת היד השלטונית מול המחבלים הערבים בהר הבית, על כך שנאלצנו להכנס שמאלה כאבלים ולצאת מיד מההר מבלי להקיף את ההר כרגיל ועוד ועוד...
אולם אנסה לראות בטוב ירושלים ולהתמקד בחיבור ההולך ומתעצם של חלקים גדלים בעם ישראל למקום המקדש. ניסיתי לחוש חלק קטן מהתרוממות הרוח שחשו עולי הרגל בזמן הבית וב"ה הצלחתי בזכות המקום הקדוש ובזכות היהודים שפגשתי בהר, בדרך אליו וביציאה ממנו - חלקם תלמידי חכמים מובהקים וחלקם יהודים פשוטים שהגיעו מתוך תשוקה אמיתית לראות ולראות במקום אשר בחר ה'.
אנסה לשתף אתכם בחלק קטן מחוויותי אלו.

נתחיל מההסעה מקרית ארבע חברון להר הבית.
 פסח בהר הבית: יהודים בהר הבית 
ההסעה מומנה ע"י נדיב לב החפץ בעילום שמו. אותו נדיב לקח על עצמו לעודד עלית יהודים מכל הגוונים להר הבית וניתן לזקוף לזכותו מאות עולים בשנה האחרונה. רק בפסח זה הוא זכה להעלות כמאתיים איש, כולל כחמישים חרדים.
בראש העולים מחברון עמד מו"ר הרב אליעזר ולדמן שליט"א אשר בעודו בשיא כוחו, העביר באצילות נפש את ראשות הישיבה לבנו הרב נועם ולדמן שליט"א, שעלה איתנו גם הוא. בכניסה להר הבית המתינו לרבנים עשרות מתלמידיהם שהגיעו כדי לעלות לרגל יחד עם רבם.
בין יתר העולים היו ר' חי סעדיה ואליעזר ברויער הכהן מותיקי הישוב המתחדש בקרית ארבע היא חברון, גרגורי ראסקין בן התשעים, שעלה לפני כעשרים שנה ארצה הישר לחברון והיום עלה לראשונה בחייו להר הבית, הרופא המפורסם מהודו ד"ר אהרון אברהם שעלה מהודו לחברון להסתופף בצל השכינה לצד האבות הקדושים ועלה היום לראשונה לחזות בנועם ה' ולבקר בהיכלו ועוד רבים וטובים אחרים.
 פסח בהר הבית: 
 הרב אליעזר ולדמן והרב ישראל אריאל ביציאה מהר הבית 
הכניסה להר הבית
בהר הבית פגשנו את הרב ישראל אריאל שליט"א והרב צבי עידאן שליט"א לצד עולים מכל הגוונים וביניהם - משפחות של עולי אתיופיה שהגיעו מאשדוד, חרדים מכל העדות והזרמים, כיפות סרוגות מכל הסוגים והגדלים, משפחות עם תינוקות וילדים לצד זקנים וזקנות. כולם הגיעו כשמחת הרגל נסוכה על פניהם נרגשים לקראת הכניסה אל הקודש.
את פני העולים קידם השוטר המסור מוטי, אשר למרות העומס הרב, ניסה כמיטב יכולתו לעשות את עבודתו במסירות ובאנושיות.
מפקד יחידת המקומות הקדושים סנ"צ אבי ביטון הבטיח שכל היהודים הרבים שהמתינו בתור יכנסו להר הבית למרות הדוחק והצפיפות ועמד בדיבורו.
בהר בית ה'
 פסח בהר הבית: יהודים ביציאה מהר הבית 
המשטרה הפרידה אותנו לקבוצות של עשרים איש. שתי הקבוצות הראשונות נתקלו בפרובוקטוריות ערביות, שטופלו על ידי המשטרה בכפפות של משי ובמקום להרחיקן מנעה המשטרה מהקבוצות הבאות להקיף את כל ההר. אולצנו לפנות משער המוגרבים שמאלה ולצאת לאחר כמה מטרים דרך שער השלשלת.
למרות האכזבה, שמרו העולים על מצב רוח מרומם והבטיחו לחזור בהקדם שוב להר, כדי להקיף את כולו וכדי לחזק את הנוכחות היהודית במקום.
היתרון שבגזירה היה בכך שכל העולים נפגשו ביציאה מהר הבית בשער השלשלת.
בצאתם מן הקודש - ירושלים עיר שעושה כל ישראל חברים

 פסח בהר הבית: יהודים ביציאה מהר הבית 

המחזה ביציאה מהר הבית היה מרהיב ומיוחד. בימים האחרונים אנו חווים במסע נורא של השמצות ושנאה בכל הארץ, אולם כאן, במקום הקדוש הזה, אנו רואים את דברי חז"ל "ירושלים עיר שעושה כל ישראל חברים" מתמלאים במלוא משמעותם.
לא ניתן להבחין כאן בין אשכנזי לספרדי ואתיופי, בין חרדי לדתי לאומי או מסורתי, בין תושבי הערים לתושבי הספר. ניתן לראות כאן אהבה וחיבור אמיתיים, כי כאן כולנו מרגישים בנים של המלך וכאן כולנו מרגישים אחים מול האויב האמיתי.
ביציאה מההר רקדו כולם יחד ולאחר תפילת מנחה משותפת התרחק הציבור מההר בשירי כיסופים לבנין המקדש.
חבל שנציגי המפלגות לא הגיעו...  אולי בעצם עדיף שישארו במקומם ולא יהרסו גם כאן...
 פסח בהר הבית: 
 הרב צבי עידאן והרב נועם ולדמן ביציאה מהר הבית 








2 תגובות:

  1. אחד שהיה שם בפעם הראושנה ומאד הזדעזע30 במרץ 2013 בשעה 21:26

    רק חבל שהמשטרה התפרעה ביציאה, דחפה והכה את היהודים, במקום לטפל בערבים ולתת לכולם לעשות סיבוב שלם.

    גם מאד חבל שקבוצת קריית ארבע שהגיע לכניסה להר כבר בשעה 12:20 ורק בשעה 1:10 הואילו בטובם שוטרי משטרת ביטון להכניס את הקבוצה, לא לפאני שמזהירים אותם באלף ואחת הזהרות ש..'אין זמן' ועליהם לצאת מיד בשער השלשלת. בלי לעשות את כל הסיבוב.

    כל כך חבל שכותב השורות מתעלם מזה

    השבמחק
  2. מרגש. תודה על הכתבה היפיפיה, המעוררת תחושות נפלאות בקשר להר ולמקדש.

    השבמחק