יום חמישי, 7 במרץ 2013

בדרך לאנרכיה או לגאולה?

המשבר הכלכלי העולמי, מוביל למשברים פוליטיים בעולם, והמשילות כבר מוטלת בספק.

 ואולי התשובה טמונה דווקא (!!) באבן השתיה
 "שממנה הושתת העולם"
בשל הקושי להעביר את אישור התקציב בכנסת, יצאה מדינת ישראל לבחירות מוקדמות. תוצאות הבחירות לא מסמנות פיתרון. יש מפלגה אחת לא כל כך גדולה ועוד ארבע מפלגות בינוניות - אחת מהן מפלגת טרנד שלא ברורות דעותיה. עדיין קשה לראות רוב בכנסת לקואליציה שתיתן מענה גם לתקציב וגם לנושאים הנוספים שמונחים לפתחה של הממשלה החדשה.

אבל אנחנו לא לבד בקלחת הרוחשת...

משבר החוב ביוון הוציא אותה לבחירות שבסופן קיבלה את מספר הקולות הגדול ביותר מפלגת ימין קיצוני שאיתה אי אפשר להקים ממשלה, וגם לא בלעדיה. בבחירות חוזרות שהתקיימו הוקמה קואליציה שקיבלה עליה כלכלת צנע. לא בטוח שהעם היווני יסכים עם ממשלתו.

גם באיטליה הוקדמו הבחירות בצל משבר החוב, וגם שם התוצאות לא מעודדות. המפלגה הגדולה ביותר היא מפלגת מחאה שאין בכוונתה או ביכולתה לקדם שום דבר. ראשי המפלגות - ברלוסקוני ברסאני ומונטי ייתקשו לשבת ביחד. ואם המצב לא מספיק מסובך - אז בבית התחתון יש רוב לשמאל ואלו בסנאט רוב לימין.
בבולגריה התפזרה הממשלה וגם שם צפויה הצבעת מחאה. בארה"ב, המתח בין הדמוקרטים לרפובליקנים כבר הגיע ל"צוק הפיסקאלי" השני. את  האביב הערבי הסוער אין צורך להציג. וסליחה אם קיפחתי מדינות נוספות.

במקביל, תנועות אנכיסטיות מתרבות ברחבי העולם. מזה כמה שנים שאנרכיסטים מאורגנים מתפרעים בזמן דיוני המעצמות הכלכליות. בשיטת אל-קעידה, שפורחת באפריקה והמזרח התיכון, תמיד יקום פלג קיצוני יותר שיעשה טרור כנגד השלטון. ובארצנו הקטנטונת - אנרכיסטים משמאל מובילים התפרעויות ביו"ש, ואנרכיסטים מימין מבצעים "תגי מחיר".

גם המסורת היהודית היא "אנרכיסטית". חז"ל מעידים ש"שש אלפי שנים יתקיים העולם, ובשביעי יהיה חרוב". מספר אמירות בתלמוד פותחות בביטוי "אין בן דוד בא עד..." ברוב האמירות ההמשך במשמעות של התפרקות הכלכלה או סדרי השילטון, ולאחר מכן תבוא הגאולה. בנוסף, תפילת היהודים שלוש פעמים ביום "שייבנה בית המקדש" מנוגדת לעמדתם של מיליארד וחצי מוסלמים.

הגבול בין אפוקליפסה לשלימות נראה מטושטש מתמיד, ואולי התשובה טמונה דווקא (!!) באבן השתיה "שממנה הושתת העולם".

תגובה 1: