יום ראשון, 3 במרץ 2013

בן סימון עלה היום להר הבית והזדעדע


הודעת המטה המשותף של תנועות המקדש:
ח"כ לשעבר דניאל בן סימון הצליח לעלות היום להר הבית והזדעזע מהמצב במקום.

 ח"כ לשעבר דניאל בן סימון ויהודה גליק בהר הבית 

ח"כ לשעבר דניאל בן סימון עלה להר הבית והרגיש מאויים: "ביקשתי לקצר את הביקור, האוירה שם כל כך מתוחה, התחושה קשה שאתה לא רצוי פה".
לאחר שהר הבית נסגר הבוקר לכניסת מאות יהודים ותיירים שביקשו לעלות לשם כמידי בוקר, נפתח ההר שוב למשך שעה אחת בצהריים, לאחר הבטחתו של מפקד יחידת המקומות הקדושים בעיר בעתיקה (ימ"ק) אבי ביטון לחבר הכנסת לשעבר דניאל בן סימון לאפשר את כניסתו להר עוד היום.
בן סימון שביקש לעלות הבוקר להר הבית לרגל פרוייקט ספרותי שלו על אוכלוסיות בישראל, נתקל בשער סגור ובשוטרים שהסבירו לו שהר הבית נסגר לרגל מהומות בתוכו. בכלי התקשורת האיסלמיים דווח כי בעיצומה של הדיפתה לאחור של קבוצת מתפרעות מוסלמיות שארבו ליהודים בשער המוגרבים, הפיל קצין ישראלי ספר  קוראן על הרצפה, ואף בעט ודרך עליו. בעקבות כך התגברו העימותים בהר, ומפקד הימ"ק הורה לסגור את הר הבית בפני כניסת יהודים ותיירים.
הרב יהודה גליק שגם הוא הגיע לעליה היום להר הבית, הפגיש בין בן סימון למפקד הימ"ק סנ"צ אבי ביטון שהבטיח להם כי יפתח את שער הר הבית לכניסה בשעת הצהריים. ואכן, בשעה 12:30 נפתח הר הבית לכניסת יהודים למשך שעה אחת בלבד. בן סימון עלה להר ונדהם ממה שנוכח בביקורו הראשון במקום בחייו
לדבריו, מעולם לא ידע שריבונותינו בהר הבית כל כך מפוקפקת ולא נשמרת. המוסלמים מתפרעים מסיתים ומאיימים במקום ללא ריסון. כאשר זיהו אותו כחבר כנסת לשעבר, החלה אזעקת קשר במכשירי הוואקף נגדו. לדבריו מעולם לא חש פחד כפי שפחד היום בהר הבית. אפילו בצרפת יהודים לא מתהלכים בכזה פחד, אמר בן סימון.
בסיום ביקורו בהר הבית אמר בן סימון כי הוא מתכוון להמשיך ולעלות להר הבית, ולחשוב על פתרונות לשינוי המצב המפחיד במקום. עוד אמר כי לו היה חבר כנסת היה עוד היום מגיש שאילתא לשר לבטחון פנים על המצב הנוראי השורר כיום בהר הבית. אך למרות עזיבתו את הכנסת, אמר בן סימון כי לא ירפה מן הענין. כל גפרור קטן עלול להצית במקום תבערה נוראה. אל לנו להמתין לפיצוץ דומה כפי שארע בחברון כדי להפריד בין הניצים, טוען בן סימון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה