יום שלישי, 16 באפריל 2013

הסתיימה צעדת חוזרים להר. המשטרה מנעה הגעה לרחבת המנורה. הערבים תקפו


לאחר צעדת 'עצמאות להר הבית' – קטטה בין יהודים לערבים בעיר העתיקה



צעדת פעילי "חוזרים להר – עצמאות להר הבית" הסתיימה בקטטה בין יהודים לערבים בעיר העתיקה, לאחר שהמשטרה מנעה את המשך הצעדה, חרף האישור שקיבלו המארגנים.  

קבוצת ״חוזרים להר״ צעדה הערב (שלישי) בקריאה להחזיר את קיום תפילת יהודים בהר הבית. כ70 פעילים השתתפו בסיור שאושר ולווה על ידי המשטרה.
 יום העצמאות: צעדת חוזרים להר 


למרות שלמארגני הצעדה אושר להגיע עד אזור המנורה המוצבת מעל רחבת הכותל, כאשר הגיעה הקבוצה לאזור בית הכנסת החורבה נמנעה מהם המשך קיום הצעדה. כ20 מהמשתתפים המשיכו לסייר בעיר העתיקה ללא ליווי. סוכנות תצפית דיווחה הערב, כי בזמן שהפעילים הלכו בשוק הם הותקפו ע"י קבוצת ערבים, ובמקום התפתחה קטטה במהלכה הוחלפו מהלומות בין הצדדים. מספר צועדים יהודים נפגעו קלות, ומנגד התוקפים נפגעו מגז מדמיע שהותז לעברם. צעירה יהודיה עוכבה ע"י המשטרה ושוחררה לאחר זמן קצר, כך דיווחה סוכנות תצפית.
עם תום הצעדה, מנעה המשטרה את כניסתם של הצועדים לרחבת הכותל עם דגלי ישראל. מדוברות משטרת מחוז ירושלים נמסר לסוכנות תצפית בתגובה לאיסור הכניסה עם דגלי ישראל לרחבת הכותל: "רחבת הכותל היא מקום תפילה. הכנסת דגלים לרחבת הכותל הנה אסורה והרוצה להכניס דגל יוכל להכניסו רק באישורו של רב הכותל".

 יום העצמאות: צעדת חוזרים להר 

 יום העצמאות: צעדת חוזרים להר 

 יום העצמאות: צעדת חוזרים להר 

 יום העצמאות: צעדת חוזרים להר 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה