יום שני, 27 במאי 2013

"נתניהו הפך חניך תורן של הוואקף?"

ח"כ פייגלין קורא לח"כים נוספים לתמוך בדרישתו לעלות להר הבית ולהתנגד לאיסור שהטיל עליו נתניהו. "מעבירים בפועל הריבונות לוואקף".


מאת: שמעון כהן / ערוץ 7
 
ח"כ משה פייגלין
בראיון ליומן ערוץ 7 מתייחס חבר הכנסת משה פייגלין למעמדו בקואליציה לאחר החלטת נתניהו למנוע ממנו עלייה להר הבית לפני כחודש.
נזכיר כי פעילותו הפרלמנטארית של פייגלין צומצמה על ידי הנהלת הקואליציה מאחר ולא יישר קו עם המדיניות הקואליציונית בעקבות סירובו זה של נתניהו. בראיון מבהיר פייגלין כי עבורו הקו האדום הוא ארץ ישראל, ירושלים והר הבית, ולתפיסתו באופן מעשי מעבירה ישראל את ריבונותה בהר הבית לידי הוואקף, מהלך שלא ניתן לראות בו אלא קו אדום שלא יוכל לעבור עליו לסדר היום.

פייגלין מבהיר כי לאחר התנהלות שקטה שכללה הבטחות מצידו של השר לביטחון פנים וגורמים נוספים הרי, שכזכור, לפני כחודש קיבל שיחת טלפון ממפקד מרחב דוד שהודיע לו בשם ראש הממשלה שלא יוכל לקיים את מנהגו הקבוע מזה שנים ולא יוכל לעלות להר הבית. פייגלין מציין כי אישש את הדברים שוב בימים האחרונים מול המפקד המשטרתי וזה אישר לו שאכן ההנחיה הגיעה היישר מלשכת נתניהו.

"הוואקף מחליט מי מנציגי הריבון יעלה להר הבית ומי לא, ונתניהו הפך לחניך התורן של הוואקף", אומר פייגלין הקובע כי מציאות זו לא הותירה לו אפשרות של תמרון פוליטי אחר אלא לנקוט בעצמאות פוליטית. בדבריו מזים פייגלין את הטענות לפיהן כל כניסתו לפוליטיקה לא נועדה אלא ליצירת פרובוקציות מעין אלה. הוא מזכיר כי עד לאותה שיחת טלפון הקפיד לשמור על יחסים טובים עם ראש הממשלה וליחסי עבודה תקינים וטובים עם הקואליציה.

עוד מזכיר פייגלין בדבריו כי 15 חברי כנסת מסיעות הקואליציה, כולל חבר הכנסת אלעזר שטרן מ'התנועה', חתמו על קריאה לראש הממשלה לאפשר לו לעלות להר הבית. הוא עצמו היה מצפה מחבר כנסת אידיאולוגי כמו יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת יריב לוין, לחבור לקריאה שכזו, אך לפי שעה אינו זוכה לתמיכה שכזו. "יש כאן בכייה לדורות. יש כאן מסירה בפועל של הר הבית לוואקף", אומר פייגלין המזכיר כי בכל פעם בהיסטוריה שבה וויתרה ישראל על ריבונות מטעמי ביטחון זכתה בתגובה להגברת הלהבות.

לטעמו של פייגלין ראוי היה שיו"ר הקואליציה, העומד בתווך שבין ראש הממשלה לערכים המנחים אותו, יבהיר לראש הממשלה שלא יוכל לפעול נגד פייגלין "כיוון שפייגלין צודק", אך הדברים אינם כן. כעת הוא מקווה שבכל זאת תגיע התעשתות מצידו של ח"כ לוין. "אם חבר הכנסת שטרן קורא לאפשר לי לעלות להר הבית אני לא מוצא סיבה שלוין לא יעשה זאת".


תגובה 1:

  1. לפחות יריב היה אומר לביבי,
    אני לא אמנע ממך לנקוט בסנקציות, אבל אני אישית לא מסוגל לבצע פקודה בלתי חוקית בעליל!

    השבמחק