יום שני, 6 במאי 2013

דגל ישראל בהר הבית: למה שר בממשלת ישראל נאלץ לפעול כגנב בלילה?

שר השיכון אורי אריאל עלה להר הבית ונופף שם בדגל המדינה.
השר אורי אריאל הכניס להר הבית את דגל המדינה על כובע שמש.
 השר אורי אריאל עם דגל ישראל בהר הבית
למרות כהונתו כשר בממשלה עלה אריאל להר הבית ללא גינוני שררה. נכנס דרך שער הכניסה היחיד הפתוח ליהודים, ואף עבר את הבדיקה ה"ביטחונית" שרק יהודים עוברים. במסגרת הבדיקה הזו מוציאה המשטרה חפצי קדושה מכיסי היהודים וסמלים, בטענה שאלו מרגיזים את המוסלמים. למרות זאת, הצליח השר להחדיר להר הבית את הכובע עם הדגל המודפס עליו. תוך כדי שהייתו בתחומי ההר, חבש השר את הכובע עם הדגל בראשו.
במסגרת המדיניות שאינה מאפשרת ליהודים להכניס להר הבית שום סמל יהודי, כמו ספרי קודש, טלית ותפילין ודגלים. המשטרה מונעת גם כניסה להר הבית מאזרחים שעל חולצותיהם רקומים דגלים או סממנים יהודיים אחרים. ביום העצמאות המשטרה אף ערכה בידוק פולשני והפשיטה את הבגדים למספר יהודים, בנימוק של חשד להסתרת דגל המדינה על גופם.

מטה ארגוני המקדש הגיב לידיעה במילים הבאות:
מצער מאד שלאחר חמישים ושש שנות שחרור, זקוק שר בממשלה "להגניב" דגל בכובעו, בכדי לבטא את ריבונותנו בהר הבית. לקראת יום ירושלים, אנו קוראים לראש הממשלה לממש את הצהרותיו שלו, לאפשר תפילות יהודים בהר הבית, לממש את הריבונות בהר בית מקדשנו, ולכבד בו את זכויות הפרט ואת חופש הדת גם של היהודים.
ארגוני המקדש קוראים לראש הממשלה ולשר לביטחון פנים להפסיק את מדיניותו התבוסתנית של משה דיין בהר הבית. דיין שהפגין את התנכרותו למקום הקדוש כבר בסירובו לשחררו, ובהתבטאותו המפורסמת והמקוממת "מי צריך את הוותיקן הזה?", עטף אותה לאחר מכן בנימוקים ביטחוניים פחדניים שאין מקומם במדינה עצמאית ומשוחררת.

 השר אורי אריאל עם דגל ישראל בהר הבית
 הפעם האחרונה שדגל ישראל הונף בגאון בהר הבית
 הצנחנים בהר הבית בששת הימים 

תגובה 1:

  1. שבתאי הירשברג שכ' רמות י-ם6 במאי 2013 בשעה 18:51

    אכן אנחנו משלמים את המחיר על פחדנותו של משה דיין עד עצם היום הזה. האור בקצה המנהרה האפלה הזו נמצאת אצל ח"כ משה פייגלין שלא יוותר כמלוא הנימה על שליטתנו בהר הבית.
    שבתאי הירשברג - שכ' רמות - ירושלים

    השבמחק