יום שני, 6 במאי 2013

הצנחנים לבג"ץ: תנו לנו לחזור להר הבית באותה דרך

 לפני שבוע דיווחנו כאן על סיור בעקבות הצנחנים.
אסף פריד מנגוהות הגיש בקשה מסודרת לעריכת הסיור, אשר יכלול תפילה חגיגית ליד שער השבטים, השער בו נכנסו להר הבית הצנחנים ושחזור הכניסה להר הבית (הפעם בלי כלי נשק).
המשטרה אישרה את הסיור, אך סירבה לאפשר תפילה ליד שער השבטים וכניסה דרכו להר.
אסף לא התעצל ופנה לבקש סעד מבית המשפט. להלן העתירה:


עתירה דחופה למתן צו על תנאי
מוגשת בזאת עתירה, בה תתבקש המשיבה, מדוע לא תאפשר לעותר ולקבוצה שתתלוה אליהם, להיכנס להר הבית כמבקרים ביום ירושלים, כאשר הכניסה תתבצע דרך שער השבטים הצמוד לשער האריות.
כן תתבקש המשיבה לנמק, מדוע לא אתפשר לעותרים ולקבוצה שתתלוה אליהם, לקיים תפילה חגיגית ושיעור תורה לציון שחרור הר הבית, מחוץ להר הבית, ברחבת שער השבטים הצמודה לשער האריות.
ואלה נימוקי העתירה:
1.         העותר הינו קצין בצה"ל, המחנך את ילדיו לאור מורשת קרבות הגבורה במלחמת ששת הימים והוא שמארגן את הסיור הלימודי. העותר גם נוהג לעלות מידי בפעם להר הבית.
2.         ביום 24/04/2013 , פנה העותר יחד עם עוד 3 מלוחמי הצנחנים שהשתתפו בכיבוש הר הבית, למפקד המקומות הקדושים סנ"צ אבי ביטון, בבקשה לאשר להם קיום סיור לימודי היסטורי שיתחיל בגבעת התחמושת, ויסתיים בהר הבית, כאשר הכניסה להר הבית תתבצע מכיוון שער האריות לשער השבטים שהינו אחד משערי הבית ודרכו גם תהיה הכניסה להר הבית.
3.         סיבת הבקשה לכניסה דרך שער השבטים הייתה, משום שלוחמי הצנחנים נכנסו דרך שער זה להר הבית בעת כיבושו במלחמת ששת הימים.
4.         בעקבות הבקשה נערכה ביום 01/05/2013 , פגישה בין העותר , לבין קצין אג"מ של מרחב דוד, קמב"צ מרחב דוד וקצינים נוספים. קצין האג"מ אמר לעותר כי לא יינתן אישור לכניסה להר הבית דרך שער השבטים וניסה להניאו מלהגיש את הבקשה לאישור הסיור במתכונת המדוברת.
5.         העותר עמד על דעתו והבקשה הוגשה.
6.         שעתיים לאחר הפגישה הודיעו טלפונית לעותר כי הבקשה אושרה חלקית, כאשר החלק המרכזי (עצרת ברחבת שער השבטים וכניסה להר הבית משם) לא מאושר.
7.         ביום 05/05/2013 נערכה פגישת תיאום אחרונה בין העותר לבין נציגי המשיבה, כאשר בפגישה הודיעה המשיבה סופית את עמדתה לעותר.

טענות העותר
8.         העותר יטען, כי החלטת המשיבה נוגעת בחוסר סבירות קיצוני.
9.         העותר יטען, כי מניעת הכניסה להר הבית דרך שער השבטים, הינה פגיעה בחופש התנועה של העותרים וחבריהם.
10.    עוד יטענו העותרים, כי מניעת קיום העצרת ברחבת שער השבטים, מהווה פגיעה בחופש הביטוי של העותרים.
11.    העותר יטען, כי גם אם חששה של המשיבה נכון, הרי שאין ליתן פרס למפירי סדר ופורעים ולהעניש שומרי חוק וסדר.
12.    העותר יטען, כי אין המדובר בשער שסגור כל ימות השנה ואשר צריך יהיה להיפתח במיוחד לצורך הסיור הלימודי. להיפך! משער זה נכנסים מוסלמים בכל ימות השנה, ואין בשינוי הקל של כניסת יהודים משער זה באופן חריג, משום הפיכת סדרי עולם.
13.    העותר יוסיף ויטען, כי דווקא ביום ירושלים, על המשיבה לעשות כל מאמץ לסייע בידי מי שרוצים לשמר את מורשתה של מדינת ישראל וצבאה, ולא להערים קשיים שאינם ממין העניין על סיור חושב מעין זה שהעותר חפצים לערוך.
14.    העותר יטען, כי אך בשבת האחרונה, הקצתה משטרת ישראל 700 שוטרים על מנת שאלה יאבטחו את אוהדי קבוצת הכדורגל בני סכנין, אשר ביקשו לבקר בהר הבית בטרם משחק קבוצתם על קבוצת בית"ר ירושלים. העותר יטען, כי אם בשביל למלאות את מאווייהם של אוהדי קבוצת כדורגל נעשה מאמץ כה כביר, קל וחומר, בן בנו של קל וחומר, שעל המשיבה להקצות כוחות שידאגו לקיום הסיור האמור במלואו.
15.    יתר הטיעונים יישמעו בע"פ.
אשר על כן, מתבקש בית המשפט להוציא מלפניו צו על תנאי ולחייב את המשיבה לקיים את
בקשת העותר ככתבה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה