יום רביעי, 8 במאי 2013

יום ירושלים בהר הבית

מאות יהודים עלו היום בטהרה להר הבית לחגוג את יום ירושלים. הרב ישראל אריאל שליט"א שיחזר בפני העולים את הקרבות לשחרור ירושלים ואת הפריצה להר הבית. חמישה בחורי ישיבה שהשתחוו נעצרו.
 יום ירושלים תשע"ג: יהודים בהר הבית


מאות יהודים עלו היום להר הבית לציון ארבעים ושש שנים לשחרור הר הבית ומרחבים רבים מארץ קודשנו. מו"ר הרב ישראל אריאל שליט"א - ראש מכון המקדש ואחד הצנחנים שפרצו ראשונים להר הבית, סיפר על אותם רגעים גדולים והודה לשוכן במקום על הניסים והנפלאות שעשה לאבותינו ולנו.
המשטרה חילקה את העולים לקבוצות בנות שלושים איש ודאגה לאבטחה צמודה של העולים. בהר הבית עצמו וסמוך לכניסות אליו נראו עשרות שוטרים שבאו לתגבר את משטרת ההר ולשמור על הסדר במקום.
המשטרה דאגה שהעליות יעברו בשקט והתיחסה באדיבות לעולים, אשר דאגו גם הם לברך את הקצינים והשוטרים ולהודות להם על עבודתם המסורה.
הרב ד"ר יואל אליצור שליט"א סיפר לנוכחים שהתהפך הלילה על משכבו ולא הצליח להרדם, מאחר שלא מצא נוסח מיוחד שניתן לאומרו ביום חג זה, כדי להודות לקדוש ברוך הוא על חסדיו הרבים. הרב השכים קום ולפני הטבילה, התפילה והעליה להר, הספיק לחבר נוסח מיוחד שניתן לאומרו בברכת ההודאה. הרב הקריא בני העולים את הנוסח המרגש בהר הבית (נוסח התפילה יפורסם בנפרד).
 יום ירושלים תשע"ג: יהודים בהר הבית

ישיבת קרית ארבע עלתה להר הבית בראשות ראש הישיבה - הרב נועם ולדמן שליט"א. לפני צאתם מן הקודש, השתחוו כחמישה עשר מבחורי הישיבה, חמישה מהבחורים נעצרו ונלקחו למשטרת העיר העתיקה.
בין העולים הרבים להר, היו משתתפי הסיור הלילי בעקבות הצנחנים בראשות אסף פריד. עקב התנגדות המשטרה, השחזור לא כלל כניסה להר הבית דרך שער השבטים, אלא דרך שער המוגרבים.
משתתפי הסיור סיפרו שהמשטרה מנעה מהם להתפלל ליד שער הרחמים. שוטר מג"ב שהיה במקום הסביר למשתתפים ההמומים ששומר וואקף משקיף מהחומה וכאשר הוא רואה יהודים במקום הוא מודיע לאספסוף ערבי ואלו מיידים אבנים ביהודים. הוא נשאל מדוע במקום לעצור את הפורעים הערבים, הוא מסלק את היהודים התמימים, אך לא היתה בפיו תשובה. 
 הרב יואל אליצור, יום ירושלים תשע"ג: "על הניסים" 

 יום ירושלים תשע"ג: יהודים בהר הבית

 יום ירושלים תשע"ג: יהודים בהר הבית

 יום ירושלים תשע"ג: יהודים בהר הבית



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה