יום רביעי, 22 במאי 2013

רבין חזר להר הבית

לאחר יותר משנה שנאסר על פעיל המקדש יוסף רבין לעלות להר הבית, הותרה היום כניסתו, לאחר שאולץ לחתום אל מסמך התחייבות שלא יעשה שום פעולה דתית בהר הבית.


 רבין חזר להר הבית לאחר שנה של הרחקה
יוסף רבין הוא פעיל מוכר בשורות שוחרי המקדש העולים להר הבית בתדירות גבוהה.

ביום ירושלים לפני שנה, עלה רבין להר הבית יחד עם קבוצת רבנים, חברי כנסת ולוחמי ששת הימים. במהלך הביקור המיוחד, הכהן - השר אורי אריאל (אז - חבר כנסת) נשא את כפיו מעל מצחו, כמקובל במקדש ובירך את חברי הקבוצה בברכת כהנים. לאחר שסיים לברך את העם, ענו כולם יחד "ברוך ה' א-לוהי ישראל מן העולם ועד העולם" כנהוג במקדש. 

חברי הקבוצה שרו בהתלהבות גדולה את ההלל והשתחוו והודו לה' על ניסיו ותשועותיו שעשה עמנו ואמרו קדיש לזכר הלוחמים שנפלו במהלך כיבוש ארץ קודשנו ומקום מקדשנו.

המשטרה הענישה את רבין ומתפללים נוספים, ביניהם הרב ישראל אריאל ויהודה עציון ואסרה עליהם כליל את הכניסה להר הבית ללא משפט, ללא דין, ושלא כחוק. לאחר חודשים ספורים התקפלה המשטרה מדרישותיה מהרב ישראל אריאל, שהיה ממשחררי ההר במלחמת ששת הימים, והתירה לו שוב להיכנס להר הבית ללא תנאים. שאר הנענשים סורבו כניסה עד היום.

 "למרות הכל התנחם רבין כאשר עלה היום להר הבית עם החתן מאיר הסגרין,
 הרב מאיר גולדמינץ ראש ישיבת חוות גלעד, חייל במדים, ובני משפחה" 
בחג השבועות לפני שבוע הגיע שוב יוסף רבין לשערי הר הבית וביקש לממש את זכותו החוקית להיכנס להר הבית. "לפחות לחמש דקות", התחנן רבין. מפקד יחידת המקומות הקדושים אבי ביטון שנכח במקום, הציע לרבין "בוא עכשיו ללשכתי, תחתום על מסמך, ואאפשר לך להכנס להר". רבין ניסה להסביר שעקב החג הוא מנוע מלחתום, וביטון התעלם.

היום שוב הגיע רבין לשערי הר הבית, וכצפוי המתין לו מפקד הימ"ק אבי ביטון. ביטון החתים את רבין על מסמך התחייבות רצוף הוראות שתכליתן איסור כל פעולה דתית בהר הבית.

סעיף מוזר במיוחד, האוסר על החותם לקרוא לעליית יהודים להר הבית בימים שהוא נסגר בפני יהודים, מסגיר את כוונת המשטרה לאסור על יהודים להיכנס להר הבית ביום כיפור הקרוב.

רבין מספר כי הוא חש השפלה גדולה מדרישת המשטרה לחתום על מסמך ההתחייבות אשר מלא בסעיפים אנטי דתיים. אבל "לא עמדתי ברגשות הכמיהה לחזור לבית ה' ולעלות בהר קדשו". "נאלצתי לחתום על המסמך למרות שהתחושה שלי כעת היא ש"אשמנו, בגדנו... דיברנו דופי". אמר רבין.

 מסמך ההשפלה בהר הבית - התחיבות לא להתפלל בהר הבית,
 עליה חתם רבין וחזר להר הבית לאחר שנה של הרחקה 
למרות הכל התנחם רבין כאשר עלה היום להר הבית יחד עם החתן מאיר הסגרין, אשר עלה להר לרגל חתונתו הלילה. יחד עם הרב מאיר גולדמינץ ראש ישיבת חוות גלעד, חייל במדים, ובני משפחה.

במטה ארגוני המקדש מגיבים בחריפות נוכח מסמך ההחתמה של המשטרה, "הקורע את המסיכה הביטחונית מעל אפליות המשטרה בהר הבית, ומוכיח בבירור שהיא מאפשרת ליהודים לעלות להר הבית רק כתיירים או כחילונים. מדובר באפלייה על רקע גזעני ודתי כאחד. הכפייה האתאיסטית דווקא בהר הבית, שתפקידו לשמש מוקד היהדות, מציגה באור איום ונורא את מדיניות מדינת היהודים בהר הבית.

"אנו שבים ומזכירים את דבריו של פרופ' אריאל בנדור  ביחס למסמכי ההחתמה של המשטרה: "לא מוכר לי מקור סמכות של המשטרה להחתים אזרחים על התחייבות בנוסח שהועבר לי". קבע פרופ' בנדור מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן. לדבריו "בעייתיים במיוחד הם סעיפים שתוכנם אינו חוקי, כגון התחייבות לא לפרסם פרסומים בדבר פעולות שיש בהן כדי להוות הפרה של כללי הביקור המותווים במסמך, לרבות פירסום אודות פעולות בעלות סממנים פולחניים או הפגנתיים, וכו'". "התחייבות זאת, שהפרתה עשויה, כאמור במסמך, להוביל למניעת כניסה להר הבית, פוגעת ללא בסיס בחופש הביטוי". דבריו של בנדור למקור ראשון".

להלן סרטון של התפילה החגיגית בהר הבית ביום ירושלים תשע"ב:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה