יום רביעי, 12 ביוני 2013

12 סעיפים של גזענות ישראלית נגד יהודים בהר הבית

מאת: נמרוד אטיאס / אתר Kr8 ישראלי פטריוטי
 אפליה גזענית: יהודים בהר הבית תחת פיקוח ושמירה צמודה

להלן פרוט אפליית היהודים בהר הבית כפי שריכז ארנון סגל: כניסה דרך שער אחד בלבד, אסור להתפלל ולהשתחוות בהר, אסור להניף דגלי ישראל - כולל מעצר מניפי דגלים, אין ליהודים מפתחות למבנים בהר, סלקציה מיוחדת הכוללת הדרכה מיוחדת של שומרי מצוות בהר, עיכוב ממושך של שומרי מצוות - לעיתים שעה המתנה כעונש, הגבלה במספר חובשי הכיפות העולים, בידוק ידני ופולשני עבור שומרי מצוות לעיתים עולל הפשטה, קיצור ביקורים לשומרי מצוות, החתמה מיוחדת לשומרי מצוות על כל האיסורים שהמשטרה ממציאה, פגיעה חמורה ברשות העתיקות והצרת צעדיה בהר והדרת יהודים מאזורים מסויימים בה:


1.             כניסת לא-מוסלמים דרך שער אחד בלבד, למשך חמישה ימים בשבוע, 4.5-3.5 שעות ביום בלבד.
2.             ליהודים אסור להתפלל בהר, אסור להשתחוות בו, אסור להתנועע, אסור לקרוע קריעה.
3.             איסור על הנפת דגלי ישראל בהר – בניגוד לכל דגל אחר (תורכיה/ סוריה/ חמאס/ חיזבאללה או הדגל הפלשתיני). מעצר מניפי דגלים.
4.             רק הוואקף הוא גוף מוכר בהר שלו המפתחות לכל המבנים והרשות להחזיק בהם ולעשות שם כרצונו (או כמעט כרצונו למעט התערבויות בודדות) – אין גוף יהודי מקביל בעל סמכות כלשהי בהר.
5.             סלקציה בין יהודים שומרי מצוות לשאר העולים (בעיקר תיירים) בשער המוגרבים. תיירים נכנסים בקלות יחסית, ללא בידוק ת.ז., ללא רישום מספרי זהות – כפי שנעשה ליהודים חובשי כיפה, ובכלל זוכים ליחס אדיב בהרבה מזה הניתן ליהודים (כפי שמומחש למשל בסרטון הזה -http://db.tt/jTu1WNxC).
6.             ניתנים תדריכים מיוחדים לקבוצות של חובשי כיפות בלבד ובהם ניתנות להם הוראות מיוחדות
7.             עיכוב ממושך בכניסה ליהודים שומרי מצוות בלבד – לא אחת מעל שעה. מוגבל מספר חובשי הכיפה שמאפשרת המשטרה להכניס בכל קבוצה – וזאת שוב, בניגוד לתיירים שאין עליהם כל הגבלה.
8.             קיים בידוק ידני פולשני כלפי יהודים שומרי מצוות במטרה לוודא שהם אינם נושאים עימם סידורי תפילה וכיו"ב. לאחרונה נוקטת המשטרה בהפשטת צעירים חובשי כיפות גדולות ובעלי פאות בחיפוש אחר דגלים על גופם.
9.             קבוצות היהודים מזורזות בהר תדיר. הטרדה בלתי פוסקת של הקבוצות, קטיעה של דברי המדריכים. חל איסור על התפצלות הקבוצות, כביכול מחשש לביטחון המסיירים
10.        המשטרה מחתימה יהודים שומרי מצוות שנחשדו על ידה בהפרת הכללים היחודיים למקום (תפילה, השתחוויה וכד') על טפסי התחייבות ל'התנהגות נאותה' בהר (כדוגמת הרצ"ב של יהודה גליק). פרופ' למשפט מנהלי מאונ' בר אילן הביע במקור ראשון את דעתו שהטפסים אינם חוקיים (רצ"ב). קיימים כיום מספר 'מסורבי עליה' שכניסתם להר נמנעת בשל התעקשות המשטרה על חתימתם על הטופס הנ"ל כדוגמת ירעם נתניהו ויהודה עציון.
11.        רשות העתיקות איננה מעורבת בנעשה בעתיקות הר הבית, בניגוד גמור לחוק, ומותירה את הזירה למשטרה – שאיננה נוהגת לאכוף את החוק בהר. כך קורה שפיגומים מונחים על אבן השתיה במשך שנים ללא ידיעת איש וללא פיקוח (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4249503,00.html), כך מוזנחות קורות עץ עתיקות לחסדי הגשם והרוחות וכך אט אט נמחק עברו של המקום (רצ"ב דו"ח של צחי דבירה בעניין -http://tmsifting.org/42).
12.        כניסת לא-מוסלמים אסורה לכל מתחמי ההר המקוּרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה