יום שלישי, 11 ביוני 2013

נאסרללה, אל תתקרב להר הבית!

הדי הלחימה בסוריה מגיעים גם להר הבית. והגיעו לעימותים של ממש. הערבים בהר הבית חלוקים בין תמיכה באסד ובחיזבאללה לבין תמיכה באל-קאעידה.


 הפגנה נגד נאסראללה בהר הבית 
אתרי אינטרנט ערבים מדווחים על עימותים שפרצו בהר הבית במסגד אל-אקצה בין תומכי בשאר אסד לבין מתנגדיו. בעוד שחלק מהמוסלמים תומכים בפסק (פתווה) שהוציאו שייחים סונים הקורא למלחמת קודש (ג'יהאד) נגד משטרו של אסד בסוריה ונגד השיעים, חלקם האחר מתנגד בכל תוקף לפסק זה ומביע תמיכה באסד ובמחבלי החיזבאללה.

כדרכם של חילוקי דעות בעולם הערבי, הויכוחים בין תומכי הגיהאד העולמי לבין תומכי אסד הגיעו לכדי עימותים אלימים בתוך הר הבית בין הערבים לבין עצמם. צד אחד טוען לפגיעה בשייח יוסוף אל קרדאווי שעומד מאחורי הקריאה לג'יהאד בשיעים והקמת חליפות איסלאמית ואילו הצד שכנגד טוען שאין לפתוח בג'יהאד נגד מוסלמים ואין לפגוע באחדות הערבית.

מדיווחים אלו ומדיווחים אחרים עולה, כי הואקף המוסלמי בהר הבית עושה ככל יכולתו כדי לשמור על מעמדו במקום, מעמד שככל הנראה לא נמצא במיטבו. הדבר בא, בין היתר, לידי ביטוי בהצטדקות מצד אנשי הואקף, על כך שאינם מצליחים למנוע כניסת יהודים להר הבית, תוך הסבר שהם נמצאים ב"קו הראשון" במלחמה מול היהודים המנסים "לכבוש את אל-אקצה".

מנגד שואלים פעילי המקדש מה להר הבית ולקרבות בין הערבים בסוריה. אדרבא, ניתן ואף רצוי לעודד את שני הצדדים ליישם הלכה למעשה את עמדותיהם בשטח עצמו, שילכו אחר כבוד לסוריה ויצטרפו לצדדים הלוחמים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה