יום חמישי, 27 ביוני 2013

דורנר בעד תפילת יהודים בהר הבית

בכנס שנערך אתמול במרכז בגין בירושלים, תמכה שופטת ביהמ"ש העליון בדימוס דליה דורנר בתפילת יהודים בהר הבית

 בעד תפילת יהודים בהר הבית
 שופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר
ברקע לדיון הנרחב סביב סוגיית תפילת יהודים בהר הבית טענה אתמול השופטת בדימוס דליה דורנר כי זוהי סוגיה שבכלל אינה צריכה להגיע אל בתי המשפט. "אתם הקהל החשוב צריכים לדעת, שזה לא שפיט" אמרה השופטת בדימוס במרכז מורשת בגין בירושלים. "כאשר אני מוציאה את הרגישות מכל הסיבות הפוליטיות, אין כל עניין לבית המשפט לשפוט. אפשר לומר כי  כאילו נדרשנו להכריע האם לפוצץ את הכור בעיראק וגם שם אין לי סמכות וזה לא שפיט. הנושא הזה הוא לא בידי בית המשפט ולא צווים של בית המשפט יועילו".
דורנר, שהייתה שופטת בבית המשפט העליון עד לאמצע שנות האלפיים התייחסה לסוגיה בכנס שערך המרכז למורשת מנחם בגין בירושלים תחת הכותרת "הר הבית בידינו?" לדבריה, על פי פסק הדין הראשון שניתן בנושא כבר לפני עשרות שנים, לבית המשפט אין סמכות להכריע לגוף העניין, וכי למעשה ישנם מאות עמודים של פסקי דין בנושא אותם הגדירה ברכה לבטלה. ״התחלתי לקרוא ים פסקי דין שעסקו בה (סוגיית תפילה בהר הבית י"ע), דורות של שופטים מראשית המדינה. אחרי שחרור ירושלים, בפסק הדין הראשון של השופט זילבר נאמר כי נושא זה אינו שפיט. בגין אמר כי 'יש שופטים בירושלים' אבל יש גם מחוקקים בירושלים", עקצה דורנר את חברי הכנסת והוסיפה כי על פי דעתה ניתן לפתור את הבעיה.

"לפי הכללים המנחים אותי ושאני מכירה, אני יכולה לומר שלא נאסור על יהודים להתפלל בהר הבית. אומרים התנגשויות זכויות? אז כל זכות תזוז קצת הצידה כדי שהיא תתקיים וכך כולם יוכלו להתפלל".


מקור: יוחאי עופר / Nrg מעריב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה