יום חמישי, 11 ביולי 2013

קריסת מערכות: הר הבית נסגר הבוקר בשעה 9 - מאות יהודים הושארו בחוץ

הכניסה להר הבית - אילוסטרציה

שוב המשטרה לא התכוננה כראוי לאלפי העולים לרגל בימי בין המצרים | מאות יהודים עולים מידי יום להר הבית | גם הבוקר עלו מאות יהודים - ביניהם כ-50 בחורי ישיבת אור וישועה בראשות הרב אליהו זייני שליט"א | קבוצות ענקיות בהדרכת הרב ישראל אריאל ור' יהודיה גליק התפללו על ההר וערכו מי שברך | העיתונאי ירעם נתניהו שהגיע להדריך קבוצת יהודים גדולה מרעננה, הושאר בחוץ ולא התאפשר לו להתלוות לקבוצה | הרב דוד דודקביץ והרב אלבוים נשארו בחוץ עם מאות יהודים | 2 יהודים נוספים נעצרו בכניסה להר ונלקחו לחקירת ולמעצר מסיבות לא ברורות | לאור הכשלים החמורים: תנועות המקדש דורשים את הדחתו של אבי ביטון - קצין ההר


ימי בין המצרים - אלפי יהודים כבר הספיקו לעלות להר הבית החל מראש חודש אב, ישיבות רבות כבר עלו, ועוד הרבה בדרך. - ראו פוסטים נוספים באתר 'הר הבית חדשות' - יש תמונות וסרטונים יפים מעיליות רבות - ביניהם עליית הילדים הגדולה.

איך שהוא בניסי ניסים הצליחה המשטרה עד היום להשתלט על המצב ולאפשר לכל המוני היהודים לחזות בנועם ה' ולבקר בהיכלו - לעלות להר הבית מקום המקדש והשראת השכינה הקדושה. כולל תפילות ועריכת מי שברך לחולי עמו ישראל.

הבוקר קרס המערך המשטרתי באופן מוחלט וטוטלי - שערי הר הבית נסגרו כבר בשעה 9:00 בבוקר ומאות יהודים נשארו מחוץ להר ונאלצו לשוב על עקבותיהם.

המשטרה לא התכוננה כראוי, ניכר מחסור חמור בשוטרים ובאי סדר מוחלט, השוטרים היו מאד לחוצים.

תנועות המקדש מפנות אצבע מאשימה כלפי קצין ההר אבי ביטון שהבטיח להתכונן כמו שצריך ולאפשר לכל היהודים לעלות להר הבית. בפועל הוא כשל בצורה מבישה מאד. ולכן גוברת הדרישה לגורמי הביטחון להדיח את הקצין הכושל.

בתנועת מציינים עוד כי זה לא הפעם הראשונה שאבי ביטון לא מצליח להשליט סדר במקום, זה קרה גם בחג הפסח האחרון בו נסגרו שערי הבית ליהודים מספר פעמים בעקבות אנרלמוסיה שנוצרה בגלל מחסור באנשי אבטחה שיאפשרו את כניסת המתפללים היהודים.

7 תגובות:

  1. לדעתי הטלת האשמה במפקדים בשטח איננה נכונה, מדובר בעבודה קלה שלא תניב תוצאות חיוביות.

    למרות כשלי המשטרה, אבי ביטון התגלה עד היום כאחד המפקדים האנושיים וללא מטען שלילי מובנה כמו הרבה מפקדים שהכרנו בשרשרת הפיקוד המשטרתית.

    כאשר המדינה מקצה מראש כח מצומצם עם הוראות כובלות ומגוחכות, מה ניתן לצפות ממשטרת הר הבית?

    גם כאשר זרקו על השוטרים עצמם אבנים ובקבוקי תבערה הם לא ירו, לא פצעו ולא הרגו איש - הפוך ממה שהיה קורה בכל מדינה מתוקנת בעולם. אני בטוח שאם ידיהם לא היו כבולות, הם היו פועלים כנדרש.

    לכן הגיע הזמן לפעול להדחת ראש הממשלה ושר המשטרה הכושלים ולא לתת להם את התענוג להפיל את האחריות על גורמי השטח, שפעלו בהתאם למצופה מהם על ידם.

    השבמחק
    תשובות
    1. בכל זאת, המשטרה היא זו שמרחיקה יהודי שמתפלל או משתחווה, בטענה של הפרת הסדר הציבורי. בעוד שאת המוסלמים שבאמת מפרים את הסדר הציבורי ומתנפלים על יהודים בגסויות, נאצות, היא לא מרחיקה מהמקום.

      מחק
    2. זאת אותה משטרה שמנעה בכח את כניסת נשות הכותל ואחר כך הכניסה אותן בכח לרחבת הכותל. אם אתה תהיה שר המשטרה ותיתן הוראות מתאימות, המשטרה תפעל בהתאם.

      מחק
    3. דווקא החודש הן נותרו בחוץ, לאחר שהחרדיות מילאו את הרחבה.

      מחק
  2. צחי, אלו תנועות קראו להדחתו של ביטון? לא כל פעיל מקדש הוא תנועה. ואם אכן מדובר בתנועות, ציין איזה מהם. יש הרי כל כך הרבה תנועות.

    השבמחק
    תשובות
    1. תנועת 'חרדים להר'
      תנועת 'העם עם המקדש'
      תנועת 'צעירי הר הבית'

      זה רק חלק יש עוד מלא תנועות שלא כתבתי

      מחק
  3. אסף: האיום שהמפקד הבא יהיה יותר גרוע כבר נדוש ולא הוכיח עצמו
    הכלל פשוט וחלק,
    הצלחה מקדמת מחמאה, כישלון מפטרת ביטון

    השבמחק