יום חמישי, 27 ביוני 2013

הר הבית - בלי פייגלין, כמו בסופרלנד - דיווח ותמונות

עשרות יהודים עלו היום בטהרה להר הבית. הואקף ממשיך בעבודות ללא פיקוח ממשלתי. הערבים מגייסים מאות ילדים וילדות, כדי לפגוע בקדושת הר הבית ולהפריע ליהודים. העולים מבטיחים לחזור לעיתים תכופות.


פייגלין ליד מנורת המקדש,
מברך את חבריו לפני העליה להר הבית
כמידי י"ט לחודש, עלו גם היום חבריו של ח"כ משה פייגלין (כל אחד יכול להיות חבר) להר הבית. החברים התפללו עם פייגלין תפילת שחרית ליד מנורת המקדש, המוצבת ממערב להר הבית, עד שיתאפשר להכניסה פנימה ולהדליקה במקומה בהר הבית. לאחר התפילה נפרדו החברים מפייגלין, אשר בהוראת ראש הממשלה, נמנע ממנו לעלות להר הבית ועלו בלעדיו להר.

מלבד חבריו של פייגלין עלו היום עשרות רבות של יהודים מהארץ ומהעולם שמגיעים מדי שנה בימי בין המיצרים.

השתוללות ערבית
העולים סיפרו על ניסיונות הולכים וגוברים מצד הערבים להפר את השקט, לפגוע באוירת הקדושה במקום ולדחוק את רגלי היהודים מהר הבית. ילדים מסתובבים בהר כמו בפארק, ערביות יושבות וצורחות, כל אימת שהן רואות יהודי ונערים מנסים להתגרות בעולים.

חפירות ערביות בהר הבית בלי פיקוח
ערבים נראו חופרים בצד הצפוני של הרמה ללא כל פיקוח, למרות שמדובר באתר בעל חשיבות ארכיאולוגית ממדרגה ראשונה.

המשטרה פועלת, אך ידיה כבולות
יהודה גליק, שעלה היום להר הבית מציין, שרבים מאתנו נוהגים לתקוף את המשטרה על אזלת ידה, אולם האשמה אינה שלה בלעדית. קציני משטרת ישראל בפיקודו של סנ"צ אבי ביטון ורפ"ק ליאור שירוני עמלו היום רבות כדי לאפשר עליה שקטה ורגועה של עשרות היהודים שהגיעו להר ואף עצרו כמה ערבים שניסו להפריע.

אולם יש לזכור שידיהם כבולות על ידי ממשלת ישראל והעומד בראשה והם נאלצים לאפשר כניסת פרובוקטורים ערבים להר הבית והם מנועים מלטפל בהם ביד קשה כמתבקש.

כמו בסופרלנד
גליק הוסיף וציין שהרגשתו והרגשת חבריו היתה כמו בסופרלד - מאות ילדים באים לפיקניק ועושים הרבה רעש, נשים שעושות פיקניק עם בניהן ועיקר - יש הפרדה בוטה בין יהודים לערבים. הוא הוסיף ואמר שכמו גלגל הענק בסופרלנד, כך גם המצב בהר הבית יתהפך ומתחתית הגלגל, אנו היהודים נחזור להיות למעלה.

מקליפורניה להר הבית
יהודים מקליפורניה בהר הבית
הרב חיים ריצ'מן שליט"א הדריך היום בהר הבית קבוצה בראשות הרב יהודה דרדיק עם חברי קהילתו מבית הכנסת "בית יעקב" מאוקלנד קליפורניה, לקבוצה הצטרפו גם ישראלים. העולים הביעו התרגשות רבה והבטחו לחזור ולעלות שוב להר הבית.

הרב ריצ'מן מספר: "נתקלנו בהרבה הפרעות צעקות וקללות מהמוסלמים ובשלב מסוים בצד הדרומי ניסתה בחורה צעירה למנוע מאתנו להתקדם, היא חסמה פיסית את דרכינו וניסתה לדחוף אותי בידיים. השוטר המוסלמי לא התייחס בכלל עד שביקשתי ממנו לעזור לי. הוא הביא אנשי ווקף כדי להרחיק אותה".


יהודים בהר הבית בין קבוצות ילדים ערבים שניסו להפריע
  
חפירות ערביות בהר הבית בלי פיקוח

חפירות ערביות בהר הבית בלי פיקוח

יהודים בהר הבית

יהודים בהר הבית

יהודים בהר הבית

יהודים בהר הבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה