יום חמישי, 20 ביוני 2013

איפה הצדק? יהודי עלה להר הבית, צילם, הוכה ונעצר

יהודי שביקר היום בהר הבית, הוכה, נעצר, ושוחרר ללא תנאים, למרות שסירב לחתום על הרחקתו מההר.

 דן טובול (משמאל) בהר הבית
דן טובול שעלה להר הבית כמנהגו פעמים רבות, הוכה אתמול על ידי אנשי וואקף ומוסלמים נוספים. לאחר שהדף את תוקפיו נעצר טובול, ונלקח לחקירת מעצר בתחנת המשטרה בבית אליהו הסמוך.

האירוע החל לאחר שקבוצת מוסלמיות התנפלו על טובול בצעקות וסיסמאות. טובול פעיל מרכזי מוכר מ"תא כתום" הנוסטלגית החל לצלם את המוסלמיות. הללו התנגדו לצילומם ואיש וואקף התנפל עליו ודחף אותו באלימות. טובול הדף את הוואקפר האלים, אז הצטרפו אנשי וואקף ומוסלמים נוספים למתקפה של מהלומות הדדיות.

השוטר עלאא עמאר שהיה נוכח באירוע החליט לעצור דווקא את טובול. שוטרים אחרים שביקשו לעכב את המוסלמים האלימים קיבלו הוראה לשחרר מיידית שנים מאנשי הוואקף שתקפו את טובול באלימות, ועיכבו מוסלמי שלישי שלא משרת בוואקף.

טובול שהובל לחקירה במעצר, נדרש על ידי מפקד המקומות הקדושים סנ"צ אבי ביטון לחתום על מסמך התחייבות שלא יעלה להר במשך השבועיים הקרובים. הוא סירב, וטען בפני המפקד שאין כל הצדקה לדרישה הזו, ואין לו כל סמכות למנוע את כניסתו של יהודי להר הבית. לדבריו מניעה שכזו היא בסמכותו של בית המשפט בלבד.

ביטון איים עליו שאם לא יחתום הוא יובא להארכת מעצר בפני שופט, וטובול התקשר מחדר המעצר אל עו"ד אביעד ויסולי, בבקשת סיוע משפטי. ויסולי המשמש גם כיו"ר המטה המשותף לארגוני הר הבית והמקדש הגיש מיידית ערר לבית המשפט. והמפקד אבי ביטון שיחררו מיידית, תוך שהוא מאיים עליו שלמרות שלא חתם, הוא לא יאפשר לו להיכנס יותר להר הבית.

טובול מתכוון לפנות ליחידה לתלונות הציבור, בקובלנה נגד השוטר שעצר אותו לאחר שהתגונן. ובנוסף להגיש תביעת נזיקין ופיצויים נגד הוואקפרים שתקפו אותו בהר הבית.

תגובת ארגוני המקדש


מעצר היהודי שהותקף על ידי הוואקף הוא חמור ביותר. גם אירוע זה נבע מהחיכוך המיותר בין עולי הר הבית היהודים והמוסלמים שבימים האחרונים מתפרסים במקום בקבוצות גדולות, 


אירוע זה מצטרף לשאר האירועים הקשים שקרו היום בהר הבית. בהם מעצרם של ארבעה קטינים, תלמידי ישיבת בני צבי בבית אל שנטען כי השתחוו במתחם ההר, ושוחררו לאחר מתן ערבות של אחד ההורים. בנוסף למשחק הכדורגל בהר הבית, ששוטר התעקש לאפשר את החילול המחפיר בקדושת ההר, והפגיעה ברגשות העולים אליו.


על המשטרה ליצור בהר הבית הפרדה מוחלטת בין יהודים ומוסלמים לפני שיקרה אסון במקום. עלינו ללמוד מקורותיה של מערת המכפלה, וליישם את המלצות וועדת שמגר, שימנעו תקריות קשות ומיותרות בהר הבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה