יום חמישי, 20 ביוני 2013

מסורב כניסה להר הבית גרר את המשטרה לבית המשפט

דן טובול הגיע הבוקר להר הבית, אך כניסתו להר נמנעה על ידי המשטרה. הוא לא התעצל ופנה לבית המשפט

לא מוותר למשטרת הר הבית: דן טובול
אתמול עלה דן טובול להר הבית. הוא הותקף מילולית על ידי נשים ערביות שנשכרו במויחד כדי להציק ליהודים שעולים להר הבית. דן תיעד את הנשים במצלמתו, דבר שהרגיז אותן ואת איש הואקף שליוה אותו ובתגובה הללו תקפו אותו פסית. שלא כמצופה מיהודי, דן לא נשאר חייב ולא הגיש את לחיו השניה.


הערבים עוכבו למספר שניות ושוחררו מיד, לעומתם דן טובול נעצר על ידי המשטרה ונדרש לחתום על התחייבות לא להגיע להר הבית למשך מספר שבועות. משסירב, הובהר לו על ידי מפקד יחידת המקומות הקדושים שכניסתו להר הבית תיאסר בכל מקרה.

דן הגיש ערר לבית המשפט על מעצרו ובהוראת בית המשפט הוא שוחרר מיד.

היום ניסה דן טובול לעלות שוב להר הבית ולהשלים את הסיבוב שנקטע אתמול שלא בטובתו. בכניסה לעמדת הבידוק, הודיע לו השוטר שאינו מורשה לעלות להר הבית. השוטר לא הציג צו חוקי או כל הסבר חוקי אחר המסביר את הפגיעה החופש התנועה ובחופש הדת של דן. 

לאחר שדן נוכח שאין סיכוי לשכנע את השוטר במקום ואת מפקדיו לנהוג באופן חוקי ולאפשר לו לעלות להר הבית, פנה דן לבית משפט השלום בירושלים בדרישה מהמשטרה לאפשר את עלייתו להר הבית ולא למנוע ממנו מימוש זכות דתית בסיסית זו.

שופטת בית משפט השלום הגב' אנה שניידר, הוציאה צו המחייב את משטרת ישראל לבוא ביום ראשון לבית המשפט ולנמק מדוע היא מונעת את כניסתו של דן טובול להר הבית.

אין זו הפעם הראשונה שהמשטרה נגררת לבתי המשפט כדי להסביר את התנהגותה ואת סמכותה החוקית למנוע מיהודים לממש את זכויותיהם הדתיות בהר הבית. רק לאחרונה נאלץ מפקד המקומות הקדושים סנ"צ אבי ביטון להתפתל בבית המשפט ולהסביר שאין נהלים ברורים שלפיהם המשטרה עובדת בהר הבית. בכל מקרה נמשיך לעקוב בענין אחרי ההתפתחויות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה