יום רביעי, 17 ביולי 2013

הגרשת וגם שיקרת? שר המשטרה אהרונוביץ' משקר במצח נחושה

הגרשת וגם שיקרת? השר לביטחון פנים אהרונוביץ'
מגרש יהודים מהר הבית ומעמיד פני תם

השר לביטחון פנים אהרונוביץ' עמד מעל דוכן הכנסת ושיקר קבל עם ועדה.


הוא טען שהר הבית היה פתוח כרגיל בימים בהם יהודים גורשו ממנו בבושת פנים (של המשטרה) ומיהודים אחרים הכניסה נאסרה רק כי הם יהודים.


הוא שיקר, היתמם, סילף ועיוות את העובדות.  מהשאלות הקשות הוא בחר להתעלם בגסות.


מכיון שקוראי האתר לא טיפשים כפי שאהרונוביץ' חושב לגבי נתיניו, אנחנו מביאים את הפרוטוקול כפי שהוא, את העובדות האמיתיות אתם מכירים מהשטח ומהדיווחים שלנו כאן.


בסיום מומלץ להציץ בכתבות הבאות, להביט בתמונות ולהשוות בין העובדות לסיפורי הבדים של אהרונוביץ':


להלן פרוטוקול הכנסת מהיום:


הישיבה החמישים-וארבע של הכנסת התשע-עשרה

יום רביעי, י' באב התשע"ג (17 ביולי 2013)

ירושלים, הכנסת, שעה 11:00


היו"ר יולי יואל אדלשטיין:  תודה לחבר הכנסת אטיאס. חבר הכנסת יריב לוין, שאלה נוספת שלך לשר לביטחון פנים. 



יריב לוין (הליכוד ביתנו):  תודה רבה, אדוני היושב-ראש, כבוד השר, חברות וחברי הכנסת, אני מבקש, כבוד השר, זה אמנם לא בדיוק בנושא של השאילתה הדחופה, אבל אני חושב שמדובר בעניין חשוב מאוד שראוי שנקבל עליו תשובה. אני מבין שאתמול שני חברי כנסת, סגן שר החוץ וחברת כנסת נוספת, ביקשו לעלות להר-הבית והדבר נמנע מהם. זה בהמשך לחבר הכנסת פייגלין, שגם ממנו נמנע העניין. 

אני מבקש לשאול האם יש כאן איזושהי מדיניות חדשה ומה בדעת הממשלה לעשות על מנת להבטיח שכל אזרח במדינת ישראל, בוודאי כל חבר כנסת, יוכל לעלות להר-הבית. אני חושב שהעניין הזה יש לו חשיבות עצומה מבחינת ריבונותינו על ההר ויש לו במקרה של חברי הכנסת גם חשיבות עצומה מבחינת קיום הוראות החוק לגבי חסינות חברי הכנסת. תודה. 

...

השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ:  ... חבר הכנסת יריב לוין, העליה להר-הבית – ככלל אנחנו מאפשרים לעלות להר-הבית ואתה יודע את זה. אנחנו מעלים מאות אנשים שבאים כל בוקר. חיילים כל בוקר נכנסים ואנחנו מאפשרים. כל הנושא של סגירת הר-הבית בגלל מצב מיוחד זה בסמכותו של מפקד המחוז. בגלל כוונה להפר את הסדר על הר-הבית אתמול, שהיתה כוונה כזאת, כנראה מתוך ההר כל מיני צעירים וכל מיני פורעי חוק ניסו להפר את הזה, החליט מפקד המחוז, וזאת למעשה חובתו, לסגור את ההר כדי למנוע את החיכוך הזה. 

ההר היום פתוח, שלשום היה פתוח. אני הייתי ביום שישי. 

משה זלמן פייגלין (הליכוד ביתנו):  סליחה, אדוני, מחר אני יכול ללכת?

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ:  רק רגע, תן לי להשלים את התשובה. 

משה זלמן פייגלין (הליכוד ביתנו):  מחר אני יכול ללכת? תגיד לי מתי. 

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ:  תן לי להשלים את התשובה. 

משה זלמן פייגלין (הליכוד ביתנו):  תגיד לי מתי, תגיד לי אתה מתי. 

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ:  תן לי להשלים. פנה אלי חבר הכנסת לוין. 

משה זלמן פייגלין (הליכוד ביתנו):  עכשיו שקט, מחר אני יכול ללכת? תגיד לי אתה עכשיו תאריך. עוד חודש. 

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ:  זה לא שאלות ותשובות. 

משה זלמן פייגלין (הליכוד ביתנו):  תגיד לי עכשיו תאריך בפני כל עם ישראל. 

היו"ר יולי יואל אדלשטיין:  חבר הכנסת פייגלין, תודה. 

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ:  אני פונה לחבר הכנסת לוין. 

משה זלמן פייגלין (הליכוד ביתנו):  למה אתה חוזר על ההטעיה הזו של הציבור. הבעיה היא לא ביטחונית. 

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ:  אתה חושב שאם תרים את היד ואם תצעק זה יעזור לך?

משה זלמן פייגלין (הליכוד ביתנו):הבעיה היא פוליטית. 

היו"ר יולי יואל אדלשטיין:  חבר הכנסת פייגלין, נא לשבת. 

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ:  הטעיית הציבור, הטעיית הציבור. 

משה זלמן פייגלין (הליכוד ביתנו):  תגיד שהוואקף המוסלמי וממשלת ירדן לא מתירים לראש הממשלה לאפשר לחבר כנסת לעלות להר-הבית. 

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ:  מאה אחוז, מאה אחוז. 

היו"ר יולי יואל אדלשטיין:  תודה. תודה. 

משה זלמן פייגלין (הליכוד ביתנו):  אני שואל אותך עכשיו, עוד שבוע אני יכול להיכנס? תגיד עכשיו. 

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ:  לגביך אישית - -

משה זלמן פייגלין (הליכוד ביתנו):  כן, לגבי אישית. 

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ:  - -  לגביך אישית יש הנחיות ואנחנו נפעל על-פי ההנחיות של היועץ - - -

משה זלמן פייגלין (הליכוד ביתנו):  ועדת הפנים. ועדת הפנים עוד שבוע יוכלו להיכנס?

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ:  אני לא מנהל אתך דו-שיח. 

היו"ר יולי יואל אדלשטיין:  תודה. חבר הכנסת פייגלין, נא לשבת. 

משה זלמן פייגלין (הליכוד ביתנו):  ועדת הפנים עוד שבוע יוכלו להיכנס?

היו"ר יולי יואל אדלשטיין: חבר הכנסת פייגלין. 

משה זלמן פייגלין (הליכוד ביתנו):  תפסיק להטעות את הציבור. העניין הוא מדיני ולא ביטחוני. 

היו"ר יולי יואל אדלשטיין:  חבר הכנסת פייגלין, נא לשבת. שאל חבר הכנסת יריב לוין לגבי מניעת עלייתם אתמול של שני חברי כנסת, שאדוני השר, הם לא מזוהים כאלה שמעוררים פרובוקציות או אלה שהם - - -

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ:  לא, אין קשר בין חברי הכנסת. אני עוד פעם חוזר. 

משה זלמן פייגלין (הליכוד ביתנו):  לא היתה שום בעיה. 

היו"ר יולי יואל אדלשטיין:  סליחה, חבר הכנסת פייגלין, תודה רבה. 

משה זלמן פייגלין (הליכוד ביתנו):  היתה בקשה של ממשלת ירדן לכן לא נתתם להם להיכנס. 

היו"ר יולי יואל אדלשטיין:  תודה. 

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ:  חבר הכנסת לוין, אין קשר בין חברי הכנסת. לא אפשרנו לאף אחד לעלות. מפקד המחוז קיבל את ההחלטה בסמכות לא לאפשר בגלל אפשרות שיהיו שמה אירועים, מהומות או כל דבר אחר. 

משה זלמן פייגלין (הליכוד ביתנו):  כי אתם הפעלתם אותו. כי אתם הפעלתם אותו. 

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ:  אני לא מדבר אתך. 

היו"ר יולי יואל אדלשטיין:  תודה. חבר הכנסת פייגלין. 

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ:  אתה יכול לצעוק, אני לא מדבר אתך. 

משה זלמן פייגלין (הליכוד ביתנו):  זה מה שהיה.

היו"ר יולי יואל אדלשטיין:  חבר הכנסת פייגלין. 

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ:  אני מדבר עם חבר הכנסת לוין. 

היו"ר יולי יואל אדלשטיין:  חבר הכנסת פייגלין, תשלח. אני אישרתי לך בעבר שאילתות בנושא. תעשה הצעה-לסדר. אתה מכיר את כל הכלים הפרלמנטריים. למה להפריע? השר גם יכול היה לבחור לא להשיב ולומר: זה לא נושא השאילתה, אני אעביר לך תשובה בכתב. השר מעדיף להתמודד עם השאלה, תן לו להתמודד עם השאלה. 

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ:  חבר הכנסת לוין, ככלל ההר פתוח, יהיה פתוח. כשייכנס מידע כזה או אחר, כמובן יחד עם שירות הביטחון הכללי, יקבלו את ההחלטה במקום. נשאיר את שיקול הדעת למפקד המחוז. תודה. 

היו"ר יולי יואל אדלשטיין:  תודה לשר לביטחון פנים, שכפי שאמרתי בחר להשיב. אני יחד עם זה, הייתי מוסיף אדוני השר, שכפי שאתה יודע נמצא ברשותי מכתב של היועץ המשפטי לממשלה שהגורמים המקצועיים בכנסת יהיו בסוד העניינים כשיבקשו למנוע מחבר כנסת זה או אחר לעלות להר-הבית. 

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ:  ההר נסגר לכולם, לא לחברי הכנסת. 

היו"ר יולי יואל אדלשטיין:  כן. עדיין הייתי מצפה שתועבר הנחיה למפקד המחוז במקרה כזה להרים טלפון לקולגה שלו, שנקרא קצין הכנסת, ולעדכן אותו שזה המצב כשהבקשה של חברי הכנסת היתה מונחת לפניו יום לפני. אז אני חושב שהשר מבין את החשיבות של העניין הזה ולהבא לא נשמע בתקשורת על מניעת עליית חברי הכנסת להר-הבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה