יום שבת, 13 ביולי 2013

"בעינים שלי ראיתי שהוא לא דיבר בפאלפון - הוא שוחח עם סגניו והחליט לסגור את ההר"

http://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/33/51/83-KfeIayzKef.jpg
קצין הר הבית אבי ביטון | אילוסטרציה
בניגוד לדעת כמה סנגורים שניסו להצדיק את אבי ביטון: מעדויות שמגיעות למערכת עולה כי קצין הר הבית אבי ביטון קיבל על דעת עצמו וסגניו את ההחלטה לסגור את הר הבית ביום חמישי - ללא התערבות גורם כלשהו מעליו |  א. החפץ בעילום שמו: אבי ביטון נוכח כל העת איתנו בהר הבית, ראה את הפרובוקציות שיצרו הערבים בסיוע אנשי וואקף, ומבלי לשוחח בטלפון הורה באופן בתאומי לזרוק אותנו מההר | הרב ישראל פרטיג: עברנו כבר את מחסום הבידוק וכבר היינו בדרך ללמעלה, פתאום אבי ביטון ירד לעברנו יחד עם שני סגניו והורה לחזור חזרה | עיני המוני יהודים המבקשים לעלות להר הבית בימי בין המצרים נשואות לקציני המשטרה - אנא חוסו עלינו ותנו לנו לעלות להר בשלום ובשלווה.

עדויות רבות מיהודים שנוכחו בהר הבית או בכניסה אליו ביום חמישי האחרון, זורמות לכתבי מערכת האתר 'הר הבית חדשות', מהתמונה הכללית של כולם עולה כי קצין הר הבית מר אבי ביטון, עומד מאחורי ההחלטה השרירותית, לסגור את כניסת הר הבית ליהודים ביום חמישי האחרון.

מהעדויות עולה כי הערבים בסיוע אנשי הוואקף הם אלו שחוללו את הפרובוקציות בהר, וכי קבוצות היהודים לא עוללו להם כל דבר רע, בכך תמוהה החלטת המשטרה לסגור את ההר דווקא ליהודים.

יש כאן אי צדק משווע, שאי אפשר לעבור עליו על סדר היום. קשה מאד לסנגר על קצין כזה או אחר, אחרי ששומעים את העדויות מאנשים שהיו שם ועקבו אחרי קציני המשטרה שנוכחו במקום.

קל מאד להגיד על קצין פלוני או אלמוני שהוא איש חם ומבטיח הבטחות מכאן ועד אמריקה, אך ביום חמישי ראו כולם כי דיבורים לחוד ומציאות לחוד.

ורק בכדי לשבר את האוזן נביא קטע מעדותו של הרב ישראל פרטיג, וזה מה שהוא מתאר לנו בשיחה "הגענו לכניסה להר היו שם המוני יהודים - הרבה יותר מכל יום רגיל, חששנו מאד שלא ניכנס ולכן ביקשנו מהשוטר מוטי שיכניס אותו מהר, השוטר מוטי אמר לנו בזה הלשון "אל תדאגו אתם תכנסו - עלי". בינתיים השוטר מוטי הכניס קבוצה אחרת, תוך כדי שהוא חוזר על דבריו כי אנחנו ניכנס ואין לנו מה לדאוג, יקח זמן אבל בסוף כולם יכנסו.

והכן כעבור המתנה ארוכה זכינו להכנס, עברנו את הבידוק, שמענו את הדרשה הקבועה ממוטי, והמשכנו לעבר הגשר, לפתע מולנו יורד קצין הר הבית אבי ביטון מלווים אותו שני סגניו בדרגה פחותה ממנו. הוא היה מאד כועס ורוגז, ובשיא העצבים הוא הורה למוטי להוציא אותנו החוצה.".

עדות הרב פרטיג מצטרפת לעדויות נוספות כמו זו של א. החפץ בעילום שמו, שטוען בפנינו כי הוא עקב כל העת אחרי מעשיו של קצין הר הבית אבי ביטון, 'בעינים שלי ראיתי שהוא לא דיבר בפלאפון - הוא שוחח עם סגניו והחליט לסגור את ההר'.

בימים האלו ימי בין המצרים המוני יהודים מבקשים לעלות להר הבית - עיניהם נשואות לקציני המשטרה בתחינה ובבקשה, 'אנא חוסו עלינו ותנו לנו לעלות להר הבית בשלום ובשלווה. להגיע עד הכניסה להר זה ממש לא קל, נלווה לזה הכנות מפרכות, אנחנו מתאמצים לקום מוקדם - לפעמים זה אפילו ב-4 לפנות בוקר, ללכת למקווה, להתפלל, לנסוע שעתיים באוטובוס מאורגן - שגם ככה לקח לארגן אותו שבועים קודם".

בדמעות הם מבקשים מכם, אנא ברחמים אל תשיבו אותם ריקם הביתה לפני שנתתם להם לראות את הר הבית - לחזות במקום השכינה.

תגובה 1: