יום חמישי, 18 ביולי 2013

ערבים מעדיפים את ת"א על אל אקצא

ברשות מודאגים מההחלטה לאפשר לפלסטינים להיכנס לישראל ברמדאן: "דווקא כשצריך להתקרב לאל, הם הולכים להתחיל עם בנות בים"



מאת: אסף גבור / מעריב

צעירים פלסטינים בחוף הים בת
צעירים פלסטינים בחוף הים בת"א צילום: אריק סולטן
החלטת מתאם הפעולות בשטחים לאפשר למאות אלפי פלסטינים לבקר בישראל במהלך הרמדאן הצליחה בעיקר לעורר את דאגתה של הרשות הפלסטינית עצמה. השר לענייניי דתות ברשות, מחמוד אל הבאש, הביע תרעומת על הצעירים הפלסטינים הפושטים על חופי הים של תל אביב. "דווקא בחודש הרמדאן, שבו אנחנו צריכים להתקרב לאללה, הם מקבלים אישורים והולכים לים להתחיל עם בנות לא צנועות", הוא אומר ל-nrg מעריב. בעקבות הפרסום אתמול, לפיו אלפי פלסטינים כבר החלו לפקוד את המועדונים והחופים בעיר, אמר אל הבאש כי אותם צעירים מביישים את דת האסלאם. "אף אחד לא אמר שאסור ללכת לים או לצאת לחופש. אנחנו מאמינים שאפשר להתפלל, לצום ולהאמין באללה וגם לחיות חיים רגילים וליהנות בהם".

עם זאת, הוא מציין: "לכל דבר יש גבול. לא כתוב בשום מקום שמותר לצעירים בני עשרים לנצל את החופש כדי ללכת למועדונים בתל אביב, לרקוד שם ולשתות אלכוהול, ללכת לים להתחיל עם בחורות יהודיות ולא יהודיות, ולעשות מעשים שאחר כך הם מצטערים עליהם".

אל הבאש מסביר: "אם אני הולך לעבודה ובדרך אני מדבר עם בחורה שלא לבושה בצורה מהוגנת, אני יכול לומר שזה היה בדרכי לעבודה, שעשיתי טעות ולכן זה מותר. אבל אם אני הולך מראש לראות את אותה בחורה זה כבר אסור".

לחלופין, אל הבאש מציע לצעירים לנצל את האישורים שהם מקבלים כדי להגיע למסגד אל אקצא כדי להתפלל: "יש דברים יותר חשובים מבילויים, התפרעויות ושטויות. תבואו למקום המקודש לאסלאם ותנצלו את הימים האלו להתקרב לאללה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה