יום חמישי, 18 ביולי 2013

דנינו: "חששנו לפגיעה באלקין בהר הבית"

המפכ"ל אמר בדיון בכנסת כי ביקורו של סגן שר החוץ נמנע "כי ראינו מה מחכה ליהודים על ההר". אלקין: "המשטרה גילתה חוסר אונים"

מאת: אריק בנדר / מעריב
צילום: ארנון סגל
סגן השר זאב אלקין ובני משפחתו בביקור בהר הבית צילום: ארנון סגל
המפכ"ל רב ניצב יוחנן דנינו התייחס היום למניעת ביקורו אתמול (ג') של סגן שר החוץ זאב אלקין בהר הבית. בדיון בוועדת הפנים של הכנסת אמר דנינו כי ההחלטה אם להתיר או לאסור ביקורים בהר הבית נעשית אך ורק על לפי הערכות מצב מודיעיניות ואם קיים חשש לשלום הציבור.

"הסיבה שבגללה סגרנו את הר הבית לביקורים הייתה משום שראינו מה מחכה למבקרים על ההר למעלה. הייתה תכנית לפגוע ביהודים על הר הבית. לא נאפשר זאת ואם זה מחייב לסגור את הר הבית למבקרים אז נסגור", אמר דנינו. 


את הדברים אמר המפכ"ל בתשובה לשאלות שהפנו אליו חברי כנסת, לגבי החלטת המשטרה אתמול למנוע מסגן שר החוץ זאב אלקין, ח"כ שולי מועלם ומקבוצה של כמה מאות יהודים לבקר בהר, בט' באב. דנינו הוסיף ואמר: "הר הבית הוא אחד המקומות היותר רגישים במדינת ישראל. המשטרה אמונה על בטחון כל מי שמגיע להר מכל הדתות, הגופים והזרמים. מטרתנו היא שכל אחד יוכל לבקר או להתפלל ולחזור בשלום לביתו".

לדברי המפכ"ל דנינו, במרבית המקרים המשטרה מאפשרת ביקורים בהר, "אולם ישנם מקרים שבהם מספר המבקשים לבקר הוא כל כך גדול עד שהיכולת שלנו להבטיח את הביקור היא בלתי אפשרית. בכל מקרה אנו עושים הערכת מצב נקודתית".

בדיון דיווחה יושבת ראש הועדה ח"כ מירי רגב כי סגן השר אלקין שב לבקר היום בהר הבית "אך גורש". המפכ"ל ענה בתגובה כי אלקין לא גורש. "הוא ביקר שעה שעה שלמה וזה ביקור יפה מאוד".

אלקין עצמו אמר ל-nrg מעריב: "זה ממש לא נכון. עצרו אותנו באמצע המסלול הרגיל של הסיור ולא אפשרו לנו להמשיך ואז כתוצאה מתהלוכה רועשת של כמה עשרות נערים ונשים המשטרה נבהלה ודרשה ממני לעזוב את ההר".


לגבי הטענות כי ביקורו אתמול נמנע על פי דרישת ממלכת ירדן אמר סגן שר החוץ: "אני לא מכיר דבר כזה. לי נאמר אתמול על ידי מפקד המקומות הקדושים שזאת החלטה של מפקד המחוז שהתקבלה עשר דקות לפני הביקור על פי הערכת מצב".

לפי דיווחים של מבקרים שהשתתפו בסיור שנערם היום, במהלך הסיור בו השתתף אלקין דרשה המשטרה מהמבקרים לצאת מההר. סגן השר סירב ודרש להמשיך ולסייר בהר כמתוכנן. לפני שנמצא פיתרון החלו מאות מוסלמים לצעוד לכיוון הקבוצה תוך צעקות 'אללה אכבר' וקריאות גנאי בערבית. בתגובה להתחרשות אמר אלקין כי המשטרה "גילתה חוסר אונים מול קבוצה קטנה של מוסלמים", והוסיף: "אסור לנו לגלות חולשה, לא בהר ולא בכלל בארץ ישראל".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה