יום שלישי, 6 באוגוסט 2013

"הדרך לסגירת הר הבית ליהודים קצרה מאוד"

מודעה על עצרת המחאה ליד הר הבית

לאור סגירת הר הבית ליהודים יפגינו ארגוני המקדש ביום רביעי בבוקר. "לרשויות לא אכפת שיהודים לא יעלו להר גם שנה או שנתיים, כל עוד הם רואים שגם לציבור זה לא משנה", אומר ארנון סגל ממארגני ההפגנה

מאת: יהודה פרל / הקול היהודי
ביום רביעי בבוקר יפגינו ארגוני המקדש במחאה על סגירת הר הבית ליהודים. בימים האחרונים סוערות הרוחות בקרב הפעילים למען העלייה להר הבית, לאחר שהמשטרה נכנעה לאיומי הערבים והודיעה על סגירת המקום הקדוש ביותר, ליהודים.
"ברמדאן הנוכחי קרה דבר שלא קרה באף רמאדן אחר בעשר השנים שחלפו", אומר בשיחה עם הקול היהודי ארנון סגל, עיתונאי ופעיל למען תודעת המקדש והעלייה להר. "בעשור האחרון הר הבית היה פתוח ליהודים בימים מסוימים ובשעות מסויימות, אבל המשטרה הקפידה על הפתיחה. ברמאדן הנוכחי, רוב הזמן הר הבית היה סגור ליהודים. גם כשנתנו ליהודים להיכנס, נתנו רק לעשות סיבוב קצר מוגבל בזמן, עם התנכלות קשה גם מהצד של הערבים וגם של המשטרה".
סגל מספר כי הערבים מצאו את השיטה כיצד להבריח את היהודים מההר. "הם חיפשו הרבה זמן אבל מצאו בסוף את השיטה. הם גילו שאם הם מאיימים באלימות, ואם הם מקבלים כל קבוצה יהודית בצווחות ובהתקהלות מאיימת, אז מה שקורה זה שהמשטרה מעיפה את היהודים וסוגרת את ההר טוטאלית. זה קרה כמה וכמה פעמים בחודש האחרון. בין היתר זה קרה לסגן שר החוץ זאב אלקין. שגם מעמדו לא הקנה לו זכויות ייתר מהבחינה הזאת. השוטרים סילקו אותו מההר ולא נתנו לו להמשיך בסיור".
"סביר מאוד להניח שהמצב הזה לא יפסק. אם הערבים עלו על השיטה הזאת הם לא יפסיקו אותה אחרי הרמאדן, ומכאן ועד לסגירת ההר ליהודים היא קצרה מאוד", אומר סגל.
יהודים בהר הבית- ערב יום ירושלים התשע"ג דוד צביאל
סגל לא מאשים רק את המשטרה. לדבריו, מדובר בהתנהלות המוכתבת מגבוה. "אנחנו יודעים שראש הממשלה מעורב על דרך קבע במצב בהר הבית, ומאוד הגיוני שההוראות הגיעו ממנו. אני לא חושב שיש פה זדון אבל יש פה נוחות. הם רוצים שקט ולאף אחת מהרשויות לא אכפת האם יהודים לא יעלו להר חודש, חודשיים, שנה או שנתיים. כל עוד הם רואים שגם לציבור זה לא משנה אז מה טוב".
ארגוני המקדש החליטו שלא לשתוק, וביום רביעי בבוקר יקיימו עצרת מחאה בכניסה להר הבית. לא סתם נקבעה העצרת במקביל לתפילת "נשות הכותל" שעוררה בחודשים האחרונים סערה.
ביום רביעי בבוקר, ר"ח אלול, צפויים להפגין עם הפעילים עם שופרות בכניסה להר. "האירוע יהיה במקביל לתפילה של נשות הכותל ברחבת הכותל, וזה תשובת המשקל. להזכיר לכולם שבעוד המאבקים נערכים פה מול הכותל, כולם שוכחים מהמקום העיקרי, המקום הכי חשוב לעם ישראל".
סגל מודה כי ההפגנה לא תתקיים בזמן נח אך לדבריו זהו נושא המצריך מאמץ. "השעה מאוד קשה, שבע חצי בבוקר, אבל אני סומך על המסירות של עם ישראל, שהמקום הזה יהיה חשוב לו ושתהייה שם נוכחות מכובדת".
יש עוד מישורים בהם אתם מתכננים לפעול?
"אנחנו נערכים בכל הכוונים האפשריים. העיקר פה זה התודעה. כל מה שמפריד היום בין גלות לגאולה זה התודעה של עם ישראל. הר הבית בידנו, אז למה כ"כ רע? בגלל שהרבה שנים הרשויות הרגילו אותו ואת הערבים שהר הבית הוא מחוץ לתחום היהודים. לשנות את זה לוקח זמן, אבל ברגע שמפנימים את התודעה הזאת, שהר הבית בידנו ובית המקדש בידינו, זה העיקר".
סגל מצביע גם על הפעילות בכנסת. "ועדת הפנים של הכנסת תקיים דיון מיוחד באמצע הפגרה ביום ראשון הבא על המצב בהר הבית. סיעת הבית היהודי עתידה גם לקיים ישיבת סיעה מיוחדת על המצב בהר הבית. אנחנו מנסים לעשות ככל יכולתנו. גם משמרת מחאה התחילה לפעול בכניסה להר הבית. בין השאר ח"כ פייגלין היה שם והרב ישראל אריאל. צריך להזכיר כל הזמן לעצמנו ולכל עם ישראל שהמקום הזה הוא שלנו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה