יום שבת, 24 באוגוסט 2013

ראש עירית ירושלים לא מרוצה מהמצב בהר הבית

"לא מרוצה מהמצב בהר הבית"
ניר ברקת, ראש עירית ירושלים

ברקת מכיר היטב את המציאות הלא פשוטה בהר הבית, שבה יהודים מנועים מלמלמל פסוקי תפילה, הוואקף קובע מי ייכנס ומי לא, ומנגד נמשך ללא פיקוח הרס העתיקות במקום.

בעיתון בשבע מובאים דבריו של ראש עירית ירושלים ניר ברקת על המצב בהר הבית. ברקת לא מרוצה מיחס המשטרה ליהודים ומהאפליה הגזענית כלפיהם, הוא גם לא מרוצה מחוסר האכיפה כלפי הבניה הערבית בהר והשחתת השרידים הארכיאולוגיים במקום.

לבריו: "הר הבית נמצא באחריות משרד ראש הממשלה, ונכון שכך יהיה. ההתמודדות עם המתרחש שם מצריכה אמצעים שאין למערכת העירונית. לכל אירוע קטן שם יש השלכות בינלאומיות, ולכן בצדק האחריות מוטלת על משרד ראש הממשלה", מבהיר ברקת. עמדתו האישית גורסת כי "יש סטטוס קוו שאני באופן אישי לא מרוצה ממנו. גם בית המשפט אמר את דברו וקבע שיש עיוותים בדין בזכויות הציבור היהודי. את עמדתי על הסטטוס קוו הצגתי בכל הפורומים השונים, אך כדי לשנות אותו יש צורך במעורבות ראש הממשלה".

2 תגובות:

  1. עוד צבוע, כאילו הוא לא היה פה ראש העיר ב-4 שנים האחרונות.

    הגה לא שמענו ממנו. פתאום עכשיו לפני הבחירות הוא מתחיל לדבר.

    הפטפטת והקשקשת נמאסה עלינו. שבעי דיבורים אנו, חפצי מעשים אנחנו.

    השבמחק
  2. חכם אחד אמר, עד הבחירות הקירות מדברים אל האנשים. אחרי הבחירות האנשים מדברים לקירות. לו היית מראה נכונות ואמיתות והיית עולה לבקר בהר הבית. לראות את ההפקרות הימיומית שחוגגת שם. היה מקום להתחיל לבנות אימון בינך לבין העולים להר הבית, והיה אפשרות להתחיל לבנות תוכנית שבסופו, העולים יבחרו בך לראשות העיר. אך כל עוד בשנות כהונתך כראש העיר הר הבית לא עניין אותך, ורק עכשיו ערב הבחירות אתה חושב לצאת ידי חובה בהצהרות ריקות ולזכות באימון הבוחרים הירושלים. טעות בידך.

    השבמחק